همشهری‌آنلاین: معمر قذافی رهبر لیبی روز پنجشنبه نیکلا سارکوزی رئیس جمهور فرانسه را جنایتکار جنگی خواند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از طرابلس، قذافی در پیامی صوتی که از تلویزیون دولتی لیبی پخش می شد گفت: این سارکوزی یک جنایتکار جنگی و مایه ننگ تاریخ و ملت فرانسه است و کارهایش، روابط فرانسه با لیبی و کشورهای مسلمان را بر هم می‌زند، او یک عقب مانده ذهنی است.

قذافی در جای دیگری از پیامش گفت: سارکوزی با به راه انداختن یک جنگ صلیبی علیه مردم لیبی، کشورش را در نبردی محکوم به شکست گرفتار کرده است، او یک فرانسوی نیست، مردم فرانسه باید این جنایتکار را که اصل و ریشه فرانسوی ندارد از کشور خود اخراج کنند.

 قذافی در ابتدای این پیام صوتی که هم از تلویزیون و هم از بلندگوهای بزرگ در سطح شهر طرابلس پخش می‌شد، از طرفداران خود خواست به خیابان های شهر بنغازی که در کنترل انقلابیون قرار دارد ریخته و شهر را از دست افرادی که به گفته وی خائن هستند، نجات دهند.

دیکتاتور لیبی خود را نماد و رهبر اتحادیه آفریقا و کشورهای عربی و اسلامی دانست و تاکید کرد که تا آخر ایستاده است و تسلیم نخواهد شد.

به گزارش شبکه مونیتورینگ اخبار خارجی واحد مرکزی خبر، معمر القذافی در پیام صوتی که تلویزیونی رسمی لیبی پخش کرد، گفت: با سلاح خود تا آخرین قطره خونم در کنار ملتم خواهم ماند.

ما در برابر حملات استعمار و کینه توزانه پیروز خواهیم شد. ما خواهان روابط دوستی و همکاری با ملتهای اروپا هستیم. ما به نمایندگی از قاره و اتحادیه آفریقا و مقامات عربی و اسلامی سخن می‌گوییم. ما نماد و رهبر آنها هستیم و به نمایندگی از آنها سخن می‌گوییم. ما خواهان روابط مستحکم، دوستی و همکاری مسالمت آمیز با ملت های اروپا هستیم و داشتن روابط با جنایتکاران جنگی اروپایی را رد می‌کنیم. آنها باید هرچه زودتر دستگیر شوند، زیرا جنایتکار جنگی هستند و لازم است به دادگاه جنایات بین المللی تحویل داده شوند. اگر واقعا دادگاهی به نام دادگاه جنایات جنگی وجود دارد، باید رهبران ناتو بازداشت و محاکمه شوند، اما این دادگاه ابزار استعماری است و کسی آن را به رسمیت نمی شناسد. قذافی گفت: ما در لیبی تا آخر در برابر قاتلان و متجاوزان ایستاده ایم و تسلیم آنها نخواهیم شد.

ما در خاک خود مظلوم هستیم. ما در صلح و امنیت بودیم، اما این جنگ ظالمانه به ما تحمیل شد. آنها به منازل ما حمله کردند و کودکان ما را در حالی که در خواب بودند با هواپیما و موشک هدف قرار دادند، آنها چرا باید چنین کنند؟ وی گفت: (یاکوب) زوما (رئیس اتحادیه آفریقا) اعلام کرد که باید برای حفظ جان غیر نظامیان جنگ در لیبی متوقف شود، اما آیا کشتن کودکان و غیر نظامیان اکنون حمایت از آنهاست، زیرا اکنون کودکان و غیرنظامیان هدف حملات قاتلان قرار می گیرد. قذافی گفت: در مناطق مختلف لیبی که اکنون تحت حمله هستند میلیون ها نفر به پا خواهند خواست.

جنگندهای قاتلان بزدل افراد و کودکانی را کشتند که مانند فرشته بودند. مرگ بر شما و درود بر شهدا. بزرگی و پیروزی از آن ماست.

کد خبر 140378

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز