یکشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین-فرانک عطیف : با انفجار و درگیری در طرابلس، انگار زمان برای قذافی به انتها می‌رسد.

قذافی

 بعد از شکست‌های اخیر طرفداران قذافی و پیشروی‌های انقلابیون لیبی درنهایت درگیری به پایتخت این کشور رسید.در طول دیشب صدای انفجار و شلیک گلوله در شهر شنیده می‌شد  و سربازان در پایتخت محاصره‌شده سخت‌تر و بسته‌تر می‌جنگند.

درگیری‌های داخل شهر شادی را برای برخی مخالفان قذافی به ارمغان آورده و حدس و گمان‌هایی را برای نزدیک بودن  پایان حکومت 41 ساله این کلنل عجیب و سرمست از قدرت به‌همراه ، داشته است.

moreسفر به دنیای عجیب قذافی

اما مقام‌های رسمی دولت معمر قذافی اوایل صبح یک‌شنبه 30 مرداد ماه هنوز مصرانه از دفع حمله‌ها و سرکوب انقلابیون لیبی در اطراف و داخل پایتخت خبر داده‌اند.

براساس خبرهای منتشر شده آنها ادعا کرده‌اند این حمله‌ها را چند ساعت پس از شروع سرکوب کرده‌اند.

به‌گزارش خبرگزاری رویترز سخنگوی دولت ،موسی  ابراهیم  گفت که گروهی کوچک از شورشیان مسلح به پایتخت حمله کردند اما با شکست مواجه شدند.

چند ساعت بعد از سخنرانی قذافی در تلویزیون دولتی و اظهار این‌که:موش‌ها را شکست دادیم" بازهم صبح یکشنبه صدای انفجار در داخل پایتخت شنیده‌شد.

گفته‌می‌شود تعدادی از انقلابیون در درگیری‌های اطراف و نزدیک طرابلس کشته‌شده‌اند.

برخی از مردم ، به‌خصوص جوانان، در منطقه‌های مختلف شهر با شنیدن صدای انفجارها بعد از افطار دیشب به خیابان‌ها آمدند و شعارهایی از جمله"الله اکبر" سردادند.

باید دید بعد از مذاکره‌های مختلف ، چندین بار اعلام آمادگی برای پذیرفتن آتش‌بس از سوی قذافی و تلاش برخی از کشورها در رسیدن به شرایطی بینابین برای قذافی و مخالفانش ، حرکت های جدید انقلابیون و پیروزی‌های اخیرشان در نهایت قذافی را به ساعت صفر می‌رساند و چه زمانی این ساعت فرامی‌رسد.

moreقذافی خواستار مذاکره با ناتو شد

more  ماموریت مدودوف در لیبی

کد خبر 143738
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز