یکشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۷
۰ نفر

سرانجام پس از 4 ماه جنگ و درگیری‌های خونین در لیبی، معمر قذافی خواستار فراهم‌سازی‌ زمینه خروج شرافتمندانه و با حفظ آبرو از قدرت شد.

قذافی

 به گزارش رادیو سوا، عبدالمنعم الهونی نماینده شورای انتقالی لیبی در مصر و اتحادیه عرب با اعلام این مطلب تصریح کرد: معمر قذافی رهبر لیبی اخیرا فرستاده‌هایی را راهی قاهره کرده و ضمن دیدار با افرادی منسوب به شورای انتقالی در این شهر، خواستار دریافت تضمین‌هایی برای عدم‌پیگرد قانونی‌اش و فراهم‌سازی‌ خروج آبرومندانه‌اش از قدرت شده است.

الهونی در گفت‌وگو با روزنامه الشرق الاوسط، با اشاره به اینکه، قذافی پیشنهاد جدیدی را برای استفتای نظرات مشایخ و علمای دین درباره تحولات جاری در لیبی ارائه کرده، افزود: خودم چند هفته پیش با نمایندگانی از جمعیت اسلامی در لیبی دیدار کردم و آنان به من ابلاغ کردند که سیف الاسلام پسر قذافی ایده حکم قراردادن علمای دین در اختلافات جاری میان قذافی وشورای انتقالی را تایید می‌کند. در همین حال، میخاییل مارگیلوف فرستاده ویژه روسیه به لیبی با اشاره به این موضوع تصریح کرد که مقام‌های تونس آمادگی خود را برای برگزاری این گفت‌وگوها در جزیره جربه تونس اعلام کرده‌اند.

حمله ناتو به یک ساختمان مسکونی

مسئولان دولتی لیبی دیروز از کشته شدن دست‌کم 7 شهروند لیبیایی به‌دنبال حمله هوایی ناتو در یک منطقه مسکونی در طرابلس خبر دادند. به گزارش خبرگزاری رویترز، خالد الکعیم معاون وزیر امور خارجه لیبی، در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت:‌ به‌دنبال حمله هوایی نیروهای ناتو در شرق طرابلس، دست کم 7غیرنظامی کشته شدند. سخنگوی ناتو در این‌باره به بی‌بی‌سی گفت، هیاتی از سوی این سازمان، مشغول بررسی این موضوع است و اگر خبر کشته شدن غیرنظامیان درست باشد، بسیار تاسف‌آور است. ناتو می‌‌گوید که نیمه‌شب یکشنبه یک سایت موشکی زمین به هوا در شمال طرابلس هدف قرار گرفت و تخریب شد. اما مقامات دولتی لیبی می‌گویند در این حمله یک ساختمان مسکونی هدف قرار گرفته‌است. این نخستین‌بار نیست که غیرنظامیان لیبی هدف حملات ناتو قرارمی‌گیرند.

کد خبر 138096

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز