یکشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۲۲:۰۴
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: طرابلس پایتخت لیبی شاهد درگیری‌های جدید میان انقلابیون و نیروهای وفادار به معمر قذافی است و سخنگوی دولت لیبی لحظاتی پیش در یک کنفرانس خبری گفت:

1300 نفر ظرف یازده ساعت گذشته در اثر حملات ناتو و درگیری کشته شدند. این کنفرانس خبری در ساعت یک و پنجاه دقیقه دوشنبه به وقت تهران آغاز شد. موسی ابراهیم سخنگوی دولت لیبی در کنفرانس خبری ١٠ دقیقه ای خود همچنین گفت در این ١١ ساعت ٥ هزار نفر هم مجروح شده اند. ناتو را از لحاظ حقوقی و اخلاقی مسؤل این وضعیت خواند در همین حال انقلابیون لیبی هم اعلام کردند سیف الاسلام پسر قذافی هم دستگیر شده است.

این در حالی است که محل اقامت قذافی هنوز نامشخص است. انقلابیون سعی دارند پس از تسلط بر مناطق سوق الجمعه و تاجورا، کنترل بخشهای دیگری از طرابلس را نیز در اختیار بگیرند.

بر اساس گزارشهای منتشر شده، تا کنون یکصد و بیست و سه نفر از انقلابیون در درگیریهای تاجورا کشته شده‌اند.

تک تیراندازان در منطقه الصریم در مرکز طرابلس نیز نیروهای انقلابی را هدف شلیک قرار دادند که در این جریان شمار زیادی از انقلابیون کشته شدند.gaddafi

هنوز هیچ آمار دقیقی درباره شمار کشته شدگان اعلام نشده است. بـه گـزارش خبرگـزاری آلمان از قاهره، قذافی در پیام صوتی خود که پس از درگیری‌های شبانه در طرابلس منتشر شد به انتقاد از کشورهای اروپایی و انقلابیون پرداخت و آنها را به تلاش برای سلطه بر ثروت‌های نفتی لیبی متهم کرد. تلویزیون دولتی لیبی نیز اندکی بعد پیام ضبط شده سیف الاسلام قذافی پسر معمر قذافی را پخش کرد. وی در این پیام اعلام کرد به هیچ وجه تسلیم نخواهد شد.

 

وی همچنین تلاش انقلابیون را برای غلبه بر نیروهای دولتی توهم خواند. سپس یکی از مجریان زن اخبار تلویزیون دولتی لیبی در حالی که تفنگی در دست داشت روی صفحه ظاهر شد و خطاب به مردم اعلام کرد او و همکارانش آماده مرگ هستند و تا پای جان از ایستگاه تلویزیونی دفاع خواهند کرد. این مجری در ادامه گفت: من با این تفنگی که در دست دارم، یا می کشم یا کشته می‌شوم.

به هر حال شما نمی توانید کنترل شبکه لیبی، شبکه جماهیریه، شبکه شبابیه، کنترل طرابلس یا کنترل لیبی را در اختیار بگیرید.

انقلابیون لیبی ادعا کرده اند محل اقامت قذافی را به محاصره خود در آورده‌اند

کد خبر 143762

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز