همشهری آنلاین: انقلابیون لیبی در حالی که به پیشروی به آخرین استحکامات معمر قذافی ادامه می‌دهند، کنترل فرودگاه بین المللی طرابلس را در اختیار گرفته‌اند.

لیبی

به گزارش روز شنبه (29 مرداد، 20 آگوست) خبرگزاری شین‌هوا، نیروهای انقلابی لیبی در حال حاضر کنترل فرودگاه طرابلس را در اختیار دارند.

از سوی دیگر، شنبه شب، در ساعات بعد از افطار، صدای وقوع چندین انفجار و درگیری مسلحانه در چندین منطقه طرابلس به گوش رسید.

ساکنان طرابلس از وقوع درگیری در محله‌های سوگ جمعه و آرادا واقع در شرق پایتخت لیبی خبر داده­اند.

بر پایه این گزارش، نیروهای انقلابی لیبی همچنین روز شنبه کنترل شهر ساحلی زاویه را که در 50 کیلومتری غرب طرابلس واقع است، در اختیار گرفتند.

مبارزان انقلابی لیبی می‌گویند، نیروهای وفادار به معمر قذافی قبل از فرار از مواضع خود در بیمارستان زاویه و ساختمان‌های چند طبقه در اطراف میدان اصلی این شهر، مقاومت کمی از خود نشان دادند.

شهر زاویه در ماه فوریه صحنه شدیدترین خیزش‌ها علیه رژیم معمر قذافی در غرب لیبی بوده است. با وجود این، نیروهای دولتی ضمن سرکوب اعتراضات با یک حمله بی‌رحمانه، پل اصلی این شهر را ویران کرده­اند.

با توجه به این که جاده اصلی ارتباطی مناطق مرزی لیبی و تونس که مسیر اصلی رسیدن اقلام مورد نیاز رژیم قذافی محسوب می‌شود در شهر زاویه قرار دارد، این شهر به عنوان یکی از شهرهای راهبردی و مهم برای دو طرف محسوب می‌شود.

همچنین یک پالایشگاه عمده نفت نیز در این شهر قرار داد.

گفتنی است با آغاز انقلاب لیبی در اواسط ماه فوریه که هدف آن سرنگونی رژیم قذافی است، این کشور صحنه درگیری‌های شدید بین نیروهای دولتی و انقلابی بوده است.

کد خبر 143746
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز