چهارشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۶
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: قذافی کماکان شعارهای مبارزه‌جویانه می‌دهد. او باز هم پیام داد. این بار بعد از سقوط مقرش.

gaddafi

فرستنده‌ی تلویزیونی الرای که به محافل دولتی نزدیک است، چهارشنبه (۲۴ اوت/۲ شهریور) بخش‌هایی از پیام صوتی قذافی را پخش کرد. وی در این پیام اعلام کرد که با همه‌ی توان علیه «متجاوزان» مقاومت خواهد کرد.

به گزارش دویچه وله؛ قذافی در این پیام همچنین گفت که اقامتگاه او در مجتمع باب‌العزیزیه، پس از اصابت ۶۴ موشک ناتو به ویرانه‌ای تبدیل شده بود و او به دلایل تاکتیکی عقب‌نشینی کرده است.

ما بازخواهیم گشت

از دیگر سو، موسی ابراهیم، سخنگوی دولت قذافی نیز در یک گفت‌وگوی تلفنی دوساعته به همین فرستنده‌ی تلویزیونی گفت که عقب‌نشینی نیروهای دولتی از اقامتگاه قذافی گامی تاکتیکی بوده، زیرا از این اقامتگاه فقط ویرانه‌ای برجای مانده است.

ابراهیم تاکید کرد: ما بازخواهیم گشت و طرابلس را دوباره تسخیر خواهیم کرد. ۸۰ درصد طرابلس در دست شورشیان است، ولی این یک تله و بمبی ساعتی است

مخالفان قذافی روز یکشنبه وارد طرابلس شدند و پس از مدتی توانستند بخش‌های بزرگی از پایتخت لیبی را تحت کنترل خود درآورند. آنان روز سه‌شنبه اقامتگاه قذافی در مجتمع نظامی باب‌العزیزیه را که در زیر آن پناهگاهی زیرزمینی وجود دارد به تصرف خود درآوردند و انبارهای اسلحه توسط انقلابیون غارت شد.

احمدعمر بانی، سخنگوی نظامی مخالفان گفت که در مجتمع باب‌العزیزیه هیچ نشانی از قذافی و خانواده‌ی او به دست نیامده است. وی افزود که اقامتگاه قذافی کاملا تحت کنترل نیروهای مخالف است، ولی از خود سرهنگ قذافی و فرزندانش خبری نیست.

بیش از ۴۰۰ کشته در پایتخت

مصطفی عبدالجلیل، رئیس شورای ملی موقت لیبی هم در گفت‌وگویی با فرستنده‌ی تلویزیونی فرانس ۲۴ اعلام کرد که از روز یکشنبه تا کنون در نبردهای پایتخت بیش از ۴۰۰ تن کشته و حدود ۲۰۰۰ تن مجروح شده‌اند.

کد خبر 143962

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز