همشهری آنلاین: سیف الاسلام قذافی تاکید کرد که پدرش به مبارزه ادامه می دهد. در همین حال خبرها بر دستگیری وزیر خارجه قذافی تاکید دارد.

سیف الاسلام پسر قذافی در یک گفتگوی تلفنی که لحظاتی پیش با العربیه صورت داد و شبکه تلویزیونی الجزیره هم آن را پخش کرد تاکید کرد:‌

حال قذافی خوب است و ما ثابت قدم ایستاده ایم. او گفت بیست هزار جوان مسلح در سرت حضور دارند و آماده جنگ هستند. درهمین حال خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه از دستگیر شدن 'عبدالعاطی عبیدی' وزیر خارجه قذافی در مزرعه اش در 'جنزور'، واقع در حومه غربی طرابلس خبر داد. به گزارش خبرنگار اعزامی رویترز از جنزور، نیروهای شورای انتقالی لیبی حاکم بر لیبی پس از دستگیری عبیدی که لباس سنتی لیبی به تن داشت، فریاد الله اکبر'سردادند. 

منابع شورای انتقالی به رویترز گفتند: عبدالله الحجازی یک دستیار نزدیک قذافی نیز در طرابلس دستگیر شده است. هیأت همراه قذافی از زمان آغاز قیام که به حکومت 42 ساله اش بر این کشور پایان داد، با فرارها، دستگیری ها و قتل های متعدد روبرو شده است. libya profile

شورای انتقالی روز دوشنبه اعلام کرد: گمان می رود که رزمندگانش ، خمیس، پسر کوچک قذافی و عبدالله السنوسی رییس سازمان اطلاعات وی را در جریان درگیریها کشته باشند. همسر قذافی و سه تن از فرزندانش روز دوشنبه به الجزایر فرار کردند.

کد خبر 144534
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز