همشهری‌آنلاین: معمر قذافی دیکتاتور فراری و پنهان شده لیبی بر ادامه جنگ و تسلیم نشدن تاکید کرد. در همین حال انقلابیون گفتند مخفیگاه قذافی بزودی به تصرف کامل در خواهد آمد

خبرگزاری شین هوا در خبری فوری از قاهره گزارش داد: معمر قذافی در سخنانی که شبکه ماهواره‌ای  الرای امروز پنجشنبه آن را منتشر کرد بر ادامه جنگ و تسلیم نشدن تاکید کرد.

قذافی از طرفداران خود در طرابلس خواست به مقاومت در برابر کسانی که آنان را مزدور توصیف کرد ادامه دهند.

در همین حال ریا نوستی هم اعلام کرد معمر قذافی رهبر مخلوع لیبی به مردم کشور روز عید فطر را تبریک و اعلام کرد که مقاومت با نیروهای ناتو و شورشیان ادامه پیدا خواهد کرد.libya profile

قذافی که محل اختفای وی هنوز روشن نشده اعلام کرد: ما قصد تسلیم شدن نداریم. ما به مقاومت ادامه خواهیم داد. نوار صوتی سخنرانی وی توسط شبکه تلویزیونی الرای مستقر در دمشق پخش شد.

قذافی خاطر نشان ساخت که ملت لیبی فقط یک راه دارد: آزادی و استقلال لیبی. وی افزود که توانسته که قبایل لیبی را مسلح سازد که همین مسئله باید اوضاع مقابله با شورشیان را متعادل سازد.

قذافی از قبایل طرابلس خواست که به مقاومت خویش ادامه داده و "علیه خائنین کمین کنند".

وی همچنین با تاکید بر اینکه "به آنچه که از تلویزیونی پخش می شود اعتماد نکنید"، اعلام کرد که میان نیروهای ناتو و شورشیان اختلاف نظر عمیقی رخ داده است.

مخفیگاه قذافی بزودی به تصرف کامل انقلابیون در خواهد آمد

فرمانده ارشد نظامی شورای انتقالی لیبی اعلام کرد که معمر قذافی حاکم مستبد و فراری این کشور در شهر بنی ولید در 150 کیلومتری جنوب شرقی طرابلس مخفی شده و بزودی این شهر در یک عملیات نظامی به تصرف کامل انقلابیون در خواهد آمد.

به گزارش ایرنا، پایگاه خبری عرب آنلاین ازطرابلس به نقل از عبدالمجید ملیقطه  فرمانده ارشد نظامی و مسوول دفتر عملیات نظامی شهر طرابلس روز پنجشنبه نوشت: قذافی به همراه فرزندش سیف الاسلام قذافی و عبدالله السنوسی رییس سازمان اطلاعات سابق لیبی 3 روز پس از سقوط طرابلس به منطقه بنی ولید گریخته‌اند.وی، افزود که آنها شهر بنی ولید را مرکز عملیات خود بر علیه انقلابیون لیبی قرار خواهند داد زیرا بزرگترین قبایل طرفدار معمر قذافی در این منطقه ساکن هستند.

gaddafi

این فرمانده ارشد نظامی شورای انتقالی لیبی در ادامه تاکیدکرد : پس از پایان 4 روز فرصت داده شده از سوی شورای انتقالی به نیروهای طرفدار قذافی برای پایان دادن به درگیری ها ، در صورت تسلیم نشدن آنها در یک عملیات نظامی گسترده این شهر در اختیار شورای انتقالی قرار خواهد گرفت .

معمر قذافی که از محل اختفای وی اخبار متفاوتی منتشر شده است عصر پنجشنبه در یک نوار صورتی که از رسانه های عربی منتشر شد باردیگر از قبایل لیبی خواست که به نیروهای شورای انتقالی حمله کنند و مطمئن باشند که پیروز این میدان آنها خواهند بود.

کد خبر 144538
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز