سه‌شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۴:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک زن استرالیایی که بیش از 15 سال با یک اسفنج جراحی به اندازه یک گریپ فروت باقی‌مانده درون شکمش پس از یک جراحی شکمی زندگی کرده بود، می‌خواهد به خاطر اهمال از دکترش ادعای غرامت کند.

surgery

به گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از روزنامه سیدنی مورنینگ هرالد خانم هلم اوهاگن مدعی است که این اسفنج در جریان یک جراحی شکمی برای برداشت روده بزرگ بوسیله جراح ساموئل ساکر درون بدن او جا مانده بود.

این زن دچار دل‌پیچه، تب و بی‌اختیاری مدفوعی شده بود، اما این علائم به مشکلات پزشکی درازمدت که باعث بستری شدن اولیه او شده بود، نسبت داده شده بود؛ و اسفنج تنها هنگام انجام یک رادیوگرافی در اکتبر سال 2007 کشف شد.

در این زمان اسفنج درون کپسولی از چسبندگی‌های فیبری متراکمی داخل کیسه‌ای از مایع قرار داشت. این اسفنج در همان سال بوسیله جراح دیگری پس از کشف آن در رادیوگرافی خارج شد.

اوهاگان علیرغم درخواست دکتر ساکر اکنون بازنشسته شده برای این که قضیه مشمول مرور زمان شمرده شود، توانست حق ادعای غرامت از ساکر را به خاطر اهمال یا زیرپاگذاشتن قراردادن در این واقعه به دست آورد.

قاضی لئونارد لوی پذیرفت که اوهاگان که از سال 1970 23 بار در بیمارستان بستری شده بود، آنقدر درگیر مشکلات پزشکی‌اش بوده است که در ابتدا نتوانسته بود به دنبال گرفتن پاسخی در مورد چگونگی باقیماندن این اسفنج درون شکمش برود.

یک علت دیگر این تاخیر در شکایت اوهاگان این بود که جراحی که اسفنج را از شکم او خارج کرده بود، در سه سال بعدی به پستی در مناطق دورافتاده فرستاده شده بود، و تنها در ماه مه گذشته به این زن گفته بود که این اسفنج بازمانده از جراحی دکتر ساکر است.

دادگاه مربوط به این ادعای غرامت از این هفته آغاز می‌شود.

کد خبر 141974

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز