همشهری‌آنلاین: جراح جوان ایرانی موفق به ابداع تکنیکی جدید در جراحی غدد بزاقی شد که ضمن کاهش دوره نقاهت و بستری شدن بیماران در بیمارستان، کمترین میزان آسیب را به بافت‌های دهان وارد می‌کند.

دکتر بابک لاریان

به گزارش ایسنا، شیوه ابداعی دکتر بابک لاریان، رییس مرکز جراحی پیشرفته سر و گردن در بورلی‌هیلز کالیفرنیا موسوم به میکرو پاروتیدکتومی نام دارد که مدت زمان بهبود جای زخم را در بیماران مبتلا به مشکلات غدد بزاق زیر گوش کاهش می‌دهد.

این محقق 41 ساله در زمینه تمام شیوه‌های جراحی غیرتهاجمی و درمانی بیماری‌های ناحیه سر و گردن از جمله جراحی تیروئیدکتومی با حداقل تهاجم، جراحی غیرتهاجمی حذف غدد پاراتیروئید و جراحی غیرتهاجمی پاروتیدکتومی تخصص دارد.

این شیوه پیشگامانه به دلیل سرعت بهبود و حداقل جای زخم پس از جراحی از اهمیت بسیاری برای بیمارانی که نیاز به انجام جراحی بر روی صورت و گردن خود دارند برخوردار است. علاوه برآن، در حال حاضر می‌توان بیشتر روند جراحی را به شکل سرپایی و بدون نیاز به بستری شدن انجام داد.

دکتر لاریان اظهار کرد: از آن جا که سر و گردن کاملا در معرض دید قرار دارد، بیماران مبتلا به مشکلات در این ناحیه همیشه نگران باقی ماندن جای زخم پس از درمان و جراحی هستند. من مفتخرم که توانسته‌ام اثر زخم ناشی از جراحی را با استفاده از پیشرفته‌ترین شیوه‌های جراحی با حداقل تهاجم، کاهش دهم.

این پزشک جوان ایرانی از جمله معدود جراحان جهان به شمار می‌رود که از قابلیت اجرای جراحی‌های غیرتهاجمی حذف غدد پاراتیروئید برای درمان پرکاری پاراتیروئید برخوردار است. وی به دلیل تخصص در شیوه‌های جراحی با حداقل میزان تهاجم در درمان اختلالت سینوسی، تیروئید، پاراتیروئید، غدد بزاقی و گلو از شهرت جهانی برخوردار است.

وی در این شیوه تنها با یک برش بسیار کوچک دو سانتی‌متری به درمان پاراتیروئید پرداخته که به طور جالب توجهی خطرات مرتبط با مشکلات جراحی را کاهش می‌دهد.

این متخصص همچنین در زمینه پاروتیدکتومی سطحی نیز تخصص دارد که در آن غده بزاق زیر گوش طی عمل جراحی حذف می‌شود. پاروتیدکتومی سطحی تنها به حذف لوب سطحی بزرگ پرداخته و به شاخه‌های عصب اطراف آن کمترین آسیب را وارد می‌کند.

کد خبر 152507
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز