سه‌شنبه ۱ آذر ۱۳۹۰ - ۲۱:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: نوزادی که قلبش در خارج قفسه سینه‌اش می‌تپید با موفقیت در قزوین مورد عمل جراحی قرار گرفت.

infant

به گزارش ایسنا دکتر صادقی رودسری فوق تخصص جراحی اطفال و عضو تیم جراحی در این باره گفت: "حال عمومی این نوزاد رضایت بخش است. این عمل که در بیمارستان تخصصی کودکان قدس قزوین از ساعت 9 صبح (دوشنبه 30 آبان) آغاز و تا ساعت 15 ادامه داشت توسط تیم جراحی قزوینی به سرپرستی دکتر زینالو، فوق تخصص قلب کودکان انجام و با موفقیت به اتمام رسید."

این نوزادی با قلب بیرون از قفسه‌سینه جمعه 27 آبان در بیمارستان پاستور قزوین بدنیا آمد و  بعد برای درمان در بیمارستان کودکان قدس این شهرستان بستری شد.

دکتر صادقی‌پور درباره علت بروز این مشکل برای نوزاد قزوینی گفت: علت بروز این مشکل مشخص نیست و عمدتا بروز چنین مواردی مربوط به بیماری‌های مادر در ماه اول بارداری است.

وی با بیان اینکه این نوزاد فرزند دوم خانواده است و فرزند اول هم به خاطر نارس بودن فوت کرده است، گفت: "این نوزاد 9 ماه دوران تکامل خود را طی کرده است."

صادقی‌پور در پاسخ به این سوال که آیا والدین نوزاد نسبت خویشاوندی دارند؟ گفت: والدین نوزاد هیچ نسبت فامیلی با هم ندارند و سن مادر و پدر هم به ترتیب 21و 28 سال است.

وی  درباره  وضعیت فعلی نوزاد گفت: "حال عمومی نوزاد رضایت بخش است و این نوزاد علاوه بر این عمل احتیاج به چند عمل دیگر بعد از سن یک سالگی دارد. در این عمل فقط قلب بیمار را پوشاندیم و چون حفره‌ قلب در قفسه‌سینه‌ی بیمار وجود نداشت قلب را درون حفره‌ قفسه‌ی سینه جای ندادیم و حفره سازی قلب در داخل قفسه‌ سینه با عمل دیگری در سنین بالاتر برای این بیمار انجام می‌شود."

صادقی افزود: "در دنیای پزشکی تنها 80 مورد از چنین تولدی گزارش شده که 29 مورد آن تحت عمل جراحی قرار گرفته و  فقط پنج مورد از این عمل‌ها موفق بوده اند و این ششمین عمل موفق در جهان است."

کد خبر 151943

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز