مجموع نظرات: ۰
شنبه ۵ تیر ۱۳۸۹ - ۰۷:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: گربه‌ای که هر دو پاهای عقب خود را در برخورد با یک کمباین درو از دست داده بود، پس از اینکه دو عضو مصنوعی دریافت کرد، دوباره توانایی راه رفتن یافت

به گزارش خبرگزاری فرانسه در یک جراحی بی‌سابقه که بوسیله نوئل فیتزپاتریک، یک جراح دامپزشک در شهر سوری، ایمپلنت‌های اندازه‌شده را درون قوزک پای این گربه به نام اسکار کار گذاشت.

این پاهای مصنوعی، که "پروتز داخل استخوانی از راه پوست برای اندام قطع‌شده" (Itaps) بوسیله گروهی از کالج دانشگاهی لندن به سرپرستی پروفسور گوردون بلان ساخته شده است.

Oscar the bionic cat

 فیتزپاتریک گفت درباره این عمل که در ماه نوامبر گذشته انجام شد، گفت: "انقلاب واقعی در مورد اسکار این است که ما قطعه‌ای فلز و یک لبه در استخوان او کارگذاشتیم که پوست روی آن به صوررت یک استخوان خیلی محکم رشد می‌کند."

او افزود: "ما توانسته‌ایم که باعث شویم که استخوان و پوست به دورن ایمپلنت رشد کند. ما یک "اگزوپروتز" ایجاد کرده‌ایم که به این ایمپلنت اجازه داد که به صورت یک الاکلنگ در  ته اندام‌های حیوان در آید تا او به طور موثر راه‌رفتنی طبییعی داشته باشد."

این گروه تیم جراحی دامپزشکی سه ساعت وقت صرف کردند تا با دریل کردن به درون استخوان‌های قوزک گربه در هر دو پای عقبی این میخ‌ها را نصب کند.

تکنولوژی Itap پیش از این برای ایجاد پروتزهایی برای یک زن استفاده شده بود که بازوی چپش را در بمب‌گذاری‌ها ژوئیه 2005 از دست داده بود.

 بهبودی اسکار به عنوان بخشی از یک سریال مستند شش قسمتی BBC با نام حیوان بیونیک در انتهای این ماه پخش خواهد شد.

کد خبر 110387

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز