گروه دانش و سلامت: انجمن جراحان مغز و اعصاب آمریکا هفته گذشته جایزه طلای افتخار خود را به خاطر نقش مهم و کارآمد پروفسور مجید سمیعی در پیشرفت‌های رشته جراحی مغز و اعصاب، به این دانشمند ایرانی اعطا کرد

پروفسور مجید سمیعی که ریاست سومین سمپوزیوم بین‌المللی جراحی مغز و اعصاب ایران را به‌عهده دارد با اعلام این خبر به خبرنگاران گفت: این جایزه فقط به جراحان موفق آمریکایی از جانب انجمن جراحان مغز و اعصاب آمریکا اهدا شده و تاکنون به هیچ جراح اروپایی هم اهدا نشده است.

این جراح ایرانی مقیم آلمان که برای شرکت در سومین سمپوزیوم بین‌المللی جراحی مغز و اعصاب به ایران آمده است، درخصوص احساس خود نسبت به دریافت این جایزه علمی گفت: دریافت این جایزه علمی از یک طرف بسیار باعث خوشحالی من شد و از طرف دیگر مسئولیت گیرنده این جایزه را بیشتر می‌کند.

در جلسه رسمی اهدای این جایزه به او که در کالیفرنیا برگزار شد، تمامی استادان مغز و اعصاب آمریکا حضور داشتند. این جراح ایرانی ادامه داد: در رشته جراحی مغز و اعصاب پیشرفت‌ها به حدی سریع صورت می‌گیرد که هر چند ماه یکبار مطالب و روش‌های جدیدی به‌خصوص در حیطه تشخیص پیش می‌آید که همگی نشان‌دهنده اسرار بزرگی است که در مغز نهفته است.

وی با بیان اینکه نمایان کردن این اسرار در همه جهات مقدور نیست، افزود: هر چند وقت یکبار به تازه‌هایی در این رشته دست می‌یابیم که عنوان کردن و ارائه آنها در سمینار‌های علمی،  در روند تشخیص و درمان بیماران بسیار مثمرثمر است.

به گزارش ایرنا،  سمیعی با اشاره به اینکه در جراحی مغز،  باید وارد مغز شد و این کار بر اهمیت تشخیص محل دقیق مورد نظر می‌افزاید، گفت: آگاهی از محل دقیق ضایعه به‌منظور برداشتن آن توسط جراح، بسیار حائز اهمیت است.

در اعمال جراحی مغز می‌توان از جهات مختلفی وارد مغز شد. این در حالی است که هر ناحیه مغزی، فعالیت خاصی را برای بیمار برعهده دارد. ازاین‌رو بی‌اطلاعی از جزئیات فعالیت‌های مغزی می‌تواند در تعیین مسیر ورود به مغز (ضمن اعمال جراحی) تاثیرگذار باشد و عوارضی را برای بیمار در بر داشته باشد.

سومین سمپوزیوم بین‌المللی جراحی مغز و اعصاب ایران،  دیروز در بیمارستان میلاد آغاز شد و تا هفتم اردیبهشت ماه به کار خود ادامه می‌دهد. یکی از برنامه‌های این سمپوزیوم بین‌المللی،  جراحی یک نوع تومور نادر مغز است که توسط پروفسور سمیعی انجام خواهد شد.  

سومین کنفرانس بین‌المللی جراحی مغز و اعصاب با حضور بیش از 500 متخصص جراح مغز و اعصاب ایرانی و خارجی از کشورهای آلمان، سوئیس، فنلاند، فرانسه، آمریکا و چین، در بیمارستان میلاد برگزار می‌شود. در این سمپوزیوم بیش از 16 جراح صاحب‌نام مغز و اعصاب از کشورهای اروپایی، آمریکا و چین حضور دارند که در زمینه‌های مختلف جراحی مغز و اعصاب سخنرانی می‌کنند.

کد خبر 105929

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز