دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۸۵ - ۰۶:۰۷
۰ نفر

دکتر سمیرا موسوی فرد: تصورش را بکنید، یک کیست 45 کیلویی در شکم شما باشد و به هر پزشکی مراجعه می‌کنید، به شما بگوید که علت اضافه وزنتان، پرخوری و ورزش نکردن است! این اتفاقی است که دقیقا برای کیلا هیلتون رخ داده است.

هیلتون که در اوکلاهاما در آمریکا زندگی می‌کند، از همان دوران کودکی چاق بود ولی از وقتی به سن 16سالگی رسید، روند چاق شدن او سرعت بیشتری به خود گرفت. با این وجود هیلتون چون بیمه نبود، به ندرت به پزشکان مراجعه می‌کرد و البته هر دفعه هم اضافه وزن و روی ندادن دوره‌های قاعدگی او، به رژیم غذایی ناسالم و عادات نادرست زندگی او نسبت داده می‌شد. او مرتب چاق‌تر می‌شد تا جایی که وزنش به حدود 220 کیلو رسید.

 وزن زیاد هیلتون حتی به شکست ازدواج او منجر شد، اما هنوز پزشکان به او می‌گفتند که باید این واقعیت را بپذیرد که فقط چاق است و چاره‌ای ندارد جز اینکه روش زندگی خود را تغییر دهد!

تا اینکه دکتر جنیفر کامرون تصمیم گرفت هیلتون را تحت معاینات بالینی و بررسی‌های پزشکی قرار دهد. البته با توجه به اینکه هیلتون بیش از 200 کیلو وزن داشت بررسی او چندان هم ساده نبود و مثلا در دستگاه‌های MRI معمولی جا نمی‌شد.

بنابراین دکتر کامرون مجبور شد از دستگاه MRI بزرگتری برای او استفاده کند و بالاخره یکی از علل عمده چاقی هیلتون را کشف کرد؛ یک کیست بسیار بزرگ در یکی از تخمدان‌های هیلتون بود.

می‌دانید که یکی از شایعترین بیماری‌های تخمدان در خانم‌ها، کیست‌های تخمدانی هستند. این کیست‌ها انواع مختلفی دارند که اغلب آنها بی‌خطرند و بسیاری از مواقع، حتی قبل از اینکه فرد از وجود آنها مطلع شود، خودبه‌خود از بین می‌روند. با این وجود، به دلیل اهمیت ضایعات تخمدان و وجود ضایعات بدخیم، در صورت هر گونه شک به وجود توده در تخمدان باید ارزیابی کامل صورت گیرد.

در صورتی که معلوم شود این توده یک کیست معمولی است معمولا نیاز به جراحی وجود ندارد ولی وقتی یک کیست دچار خونریزی شود، یا اینکه بیش از حد بزرگ شود، جراحی آن ضروری است. به همین دلیل پزشکان تصمیم به عمل جراحی روی هیلتون گرفتند.

عمل جراحی در 10 ژانویه امسال انجام شد. هنگامی که عمل جراحی شروع شد، پزشکان با یک کیست بسیار بزرگ که تقریبا 45 کیلو وزن داشت مواجه شدند. البته این یک رکورد نیست – کیست‌های تخمدانی بزرگتر از70 کیلو هم دیده شده است- ولی همین کیست بزرگ اگرچه خوش‌خیم بود، اگر در بدن هیلتون باقی می‌ماند می‌توانست او را بکشد.

به گفته پزشکان، حال عمومی هیلتون پس از عمل رو به بهبود است و خودش هم از این بابت بسیار خوشحال به نظر می‌رسد: «احساس می‌کنم سبک شده‌ام، خوشحالم که شفا یافته‌ام و از این به بعد می‌توانم به راحتی قدم بزنم».

 با این وجود، اینکه بسیاری از پزشکان مشکلات و چاقی هیلتون را ناشی از رژیم غذایی او می‌دانستند و وجود چنین توده بزرگی را در بدن او نادیده گرفته بودند، برای او بسیار دردناک است و گاهی باعث عصبانیت او می‌شود، اما هیلتون می‌گوید که بالاخره این قضیه را فراموش خواهد کرد: «شما نمی‌توانید به خاطر چیزی که آنها نتوانسته‌اند پیدایش کنند، برای تمام عمر عصبانی باشید!»

کد خبر 17605

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز