همشهری آنلاین: رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس عنوان کرد: هر چند که در مهدهای کودک و مؤسسات قرآنی و مردمی کارهای خوبی در حوزه آموزش به خردسالان انجام می‌شود، اما در این حوزه باید از کارهای سلیقه‌ای اجتناب کرده و آموزش به خردسالان را براساس آنچه در کمیسیون آموزش عمومی قرآن به تصویب می‌رسد، انجام دهیم.

قرآن

لاله افتخاری، رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران‌(ایکنا)، با تأکید بر اهمیت آموزش قرآن به خردسالان اظهار کرد: دانش در کودکی همانند نقشی است که بر روی سنگ حک شده باشد، زیرا کودکان در این سنین آماده فراگیری بوده و چشم، گوش و ذهن خود را به کار می‌گیرند تا یاد بگیرند.

افتخاری با بیان اینکه کودکان امکان استفاده از تمامی امکانات را برای یادگیری آموزه‌های قرآنی دارند، عنوان کرد: به دلیل اهمیت آموزش در سنین خردسالی، کودکان باید از همان سنین پایین با آموزه‌های قرآنی آشنا شده و با قرآن کریم به عنوان کتابی که آن را دوست دارند، انس بگیرند و با داستان‌ها و قصه‌های قرآن آشنا شوند.

رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت مهدهای کودک زیر نظر سازمان بهزیستی و هم‌چنین فعالیت مهدها و موسسات قرآنی کشور گفت: هر چند که در این مراکز نیز کارهای خوبی انجام می‌شود اما باید تلاش کنیم که از کارهای سلیقه‌ای در این حوزه اجتناب کرده و آموزش به خردسالان را براساس آن چه که در کمیسیون آموزش عمومی قرآن دیده می‌شود، انجام دهیم.

لاله افتخاری، در ادامه با اشاره به رسالت آموزش و پرورش در تعلیم و تربیت خردسالان، اظهار کرد: آموزش و پرورش علاوه بر وظیفه آموزش قرآن به دانش‌آموزان، رسالت آموزش قرآن به خردسالان را نیز بر عهد گرفته و البته لازم است که این اقدام را به بهترین شکل ممکن انجام دهد.

وی با یادآوری اینکه آموزش به کودکان پیش‌دبستانی بر عهده وزارت آموزش و پرورش گذاشته شده، افزود: علاوه بر آموزش به خردسالان و دانش‌آموزان، آموزش عمومی قرآن کشور نیز به عهده این وزارت‌خانه گذاشته شده که البته برنامه‌ریزی در کمیسیون آموزش عمومی قرآن باید برای تمامی گروه‌ها و اقشار جامعه صورت گیرد و کودکان و نوجوانان نیز در اولویت کار قرار بگیرند.

نماینده مجلس شورای اسلامی با عنوان این مطلب که، آموزش و پرورش پس از به عهده گرفتن مسئولیت آموزش عمومی قرآن کشور، برنامه‌ریزی‌های خوبی را برای آموزش قرآن به گرو‌ه‌های سنی و اصناف مختلف به ویژه کودکان و خردسالان انجام داده است، گفت: هرچند که برنامه‌ریزی‌های خوبی در این وزارت‌خانه انجام شده اما سایر نهادها و موسسات مردمی و قرآنی نیز در این زمینه باید به کمک وزارت آموزش و پرورش بیایند.

این مقام مسئول، بخش دیگری از سخنان خود را به بیان مشکلات و آسیب‌های موجود در امر آموزش قرآن به خردسالان اختصاص داد و عنوان کرد: مهم‌ترن آسیبی که تاکنون در امر آموزش قرآن به خردسالان وجود با آن روبرو بوده‌ایم نبود یک متولی بود که با عهده‌دار شدن این مسئولیت از سوی وزارت آموزش و پرورش، این مشکل تا حدود زیادی برطرف شده است.

وی در پایان با بیان اینکه تداخل در برنامه‌ها و فعالیت‌های آموزشی آسیبی دیگر در آموزش قرآن به خردسالان به شمار می‌آید، گفت: برنامه‌هایی که تاکنون در حوزه کودک و نوجوان انجام شده به این دلیل که همراه با کار کارشناسی نبوده فشار و سختی زیادی را بر کودکان و خردسالان وارد کرده است و البته نیازمند آن هستیم که تمامی برنامه‌ها در آموزش و پرورش، سازمان بهزیستی و سایر موسسات و نهادهای دولتی و قرآنی براساس کار کارشناسانه انجام شود. 

کد خبر 139629
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز