همشهری آنلاین: قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور قرآنی، از رونمایی آثار هنری شاخص نوزدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در سومین هفته برپایی این نمایشگاه خبر داد.

قرآن

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی، قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور قرآنی، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، از رونمایی آثار هنری شاخص نوزدهمین دوره نمایشگاه قرآن در هفته سوم برپایی این نمایشگاه خبر داد و گفت: در نخستین هفته برگزاری نمایشگاه، برترین‌های نشر مکتوب رونمایی شد.

وی با اشاره به این که در نخستین هفته برپایی نمایشگاه قرآن از ترجمه قرآن غلامعلی حدادعادل رونمایی شد، اظهار کرد: در هفته دوم درصدد برگزاری مراسم رونمایی از برترین آثار دیجیتالی نمایشگاه قرآن هستیم و طی سومین هفته آثار هنری شاخص را رونمایی می‌کنیم.

حجت‌الاسلام محمدی همچنین گفت: امسال در بخش خانواده برنامه‌های مفصلی داریم. همچنین در زیرزمین و طبقه همکف شبستان نیز برنامه‌های مختلفی با موضوعات مختلف از جمله بیداری اسلامی، حجاب و عفاف و ... برگزار خواهد شد.

وی از نمایشگاه و فروشگاه این دوره از نمایشگاه قرآن یاد کرد و ادامه داد: امسال توجه جدی‌تری به این حوزه شده است که با محوریت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر سازمان‌ها برگزار می‌شود.

به گفته قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور قرآنی، بیداری اسلامی امسال در بخش‌های مختلف نمایشگاه قرآن مورد توجه قرار گرفته است. همچنین در بخش دشمن‌شناخت تلاش شده تا با ظرافت‌های خاص خود، آثار مختلف را به نمایش درآورد.

حجت‌الاسلام محمدی در پایان خاطرنشان کرد: در این دوره از نمایشگاه قرآن تلاش کرده‌ایم تا عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه‌های مختلف را به صورت مفصل ارائه کنیم. به طوری که بخش قرآنی و غیرقرآنی این دوره از نمایشگاه مساحتی برابر 600 متر مربع را به خود اختصاص داده است. 

کد خبر 142711
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز