گروه شهری: بزرگ‌ترین مرکز قرآنی کشورهای اسلامی درتپه‌های عباس آباد تهران احداث می‌شود.

ghalibaf

محمد باقر قالیباف، شهردار تهران در حاشیه همایش تجلیل از پیشکسوتان قرآنی گفت: در مجموعه تپه‌های عباس آباد که یکی از مجموعه‌های بزرگ فرهنگی، هنری و مذهبی تهران است، بزرگ‌ترین مرکز قرآنی کشورهای اسلامی با عنوان قرآن و عترت در دست احداث است. وی اظهار کرد: طراحی این مجموعه قرآنی صورت گرفته و امیدواریم کار اجرایی این پروژه نیز در ماه‌های آتی آغاز شود. قالیباف با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود، این پروژه بزرگ طی 4 سال تکمیل شود، گفت: مجموعه قرآن و عترت پروژه‌ای بزرگ است که بیش از 67 هزار متر بنا دارد و بخش‌های مختلفی اعم از تحقیقات، معارف، هنر، دانشکده قرآنی، چاپ و نشر قرآن و موزه قرآن در این مرکز ایجاد خواهد شد. شهردار تهران در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه فعالیت‌های قرآنی شهرداری تهران در ماه رمضان چگونه خواهد بود، گفت: هرسال در ماه مبارک رمضان، مهم‌ترین فعالیت‌های فرهنگی شهرداری تهران توجه به مسائل قرآنی است و سازمان فرهنگی هنری شهرداری در کنار فعالیت‌های خود نشستی برای تقدیر از خادمان قرآنی برگزار می‌کند که امسال نیز در این مراسم از 6 نفر تقدیر به عمل آمد.

وی افزود: امروز ما بیش از هر زمان دیگر در کشور و شهرمان نیازمند توسعه فرهنگ و معارف قرآن هستیم چرا که زندگی مادی و معنوی ما در قرآن نهفته است.به گفته قالیباف، در نظام اسلامی باید تلاش کنیم، جامعه درک کند که قرآن تنها برای هنگام فوت و برای سر قبور نیست بلکه کتاب زندگی، زیبایی و معنویت است که سیر رشد تعالی انسان را در بعد مادی و معنوی تضمین می‌کند و حیات طیبه ما و زیست مومنانه در سایه فرهنگ قرآنی امکان پذیر است. وی با بیان اینکه در ماه رمضان که بهار قرآن است، نفاق و پلشتی‌های جامعه رو به کاهش می‌رود و 70 درصد از گناه‌ها و جرایم کاسته می‌شود، گفت: مهم‌ترین وظیفه ما مسئولان این است که کارآمدی دین در اداره جامعه را در تمام حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و... به اثبات برسانیم. قالیباف در پاسخ به سؤالی دیگر مبنی بر اینکه شهرداری تهران چه فعالیت‌های دیگری در حوزه قرآنی در دست اجرا دارد، گفت: یکی از فرهنگسراهای تهران، فرهنگسرای قرآن است که در تمام طول سال به مسائل قرآنی می‌پردازد.

وی با اعلام اینکه شهرداری تهران کمک‌های زیادی در طول سال به مؤسسات قرآنی می‌کند، تصریح کرد: خانه‌های قرآن نیز در همه محلات شکل گرفته تا توسعه فرهنگ قرآنی با جدیت دنبال شود؛ به‌ویژه در بخش مربوط به کودکان با آموزش و پرورش هماهنگی‌هایی صورت گرفته تا کودکان و نوجوانان با مفاهیم و فرهنگ قرآنی آشنا شوند. شهردار تهران خاطرنشان کرد: در ماه رمضان در 22 منطقه تهران مراسم‌های قرآنی قبل و بعد از افطار برگزار می‌شود و همچنین در بوستان‌های مختلف شهر از جمله پارک حضرت قائم (عج)، بوستان ولایت و باغ موزه دفاع مقدس نمایشگاه‌های قرآنی و مراسم قرآنی برگزار می‌شود.

کد خبر 143005
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز