همشهری آنلاین: قائم مقام نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن اظهار کرد: در پایان این نمایشگاه پیش‌بینی کردیم که بتوانیم 10 جلد کتاب از محتوای علمی تولید شده را احصاء، ویراستاری و به چاپ برسانیم و در اختیار علاقه‌مندان قرار دهیم.

قرآن

محمد تقی‌پور، قائم مقام نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) با بیان این مطلب گفت: اگر بخواهم به عنوان یک بازدیدکننده نظرم را در مورد برپایی نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم عنوان کنم، باید بگویم که نمایشگاه امسال نسبت به گذشته از یک ویژگی‌های مثبتی برخودار است، همچنین یک نقطه ضعف بزرگی نیز دارد و آن بحث تهویه نمایشگاه است و در حقیقت این محیط، هوای بسیار گرمی دارد.

وی در ادامه افزود: اگر بنده به عنوان یک مجری بخواهم ارزیابی از نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن داشته باشم، باید بگویم که بخش‌های متفاوتی نسبت به سال‌های گذشته در این نمایشگاه مشاهده می‌کنیم، مانند بخش «دشمن‌شناخت»، بخش کرسی‌های نظریه‌پردازی قرآنی، بخش تحول قرآن‌بنیان علوم انسانی و بخش عفاف و حجاب که بخش‌های جدید این دوره از نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم هستند.

قائم مقام نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم اظهار کرد: حضور بخش‌های جدید در این نمایشگاه تمایزی را نسبت به نمایشگاه قبلی به وجود آورده است که هر یک از این بخش‌ها می‌تواند، مخاطبان خاص خود را جذب کند.

تقی‌پور تصریح کرد: مهمتر از همه این‌که ما در پایان این نمایشگاه پیش‌بینی کردیم که بتوانیم 10 جلد از علم تولید شده قرآنی در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم را احصاء، ویراستاری و به چاپ برسانیم و در اختیار علاقه‌مندان قرار دهیم.

وی گفت: در حال حاضر از بازدیدکنندگان نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به صورت مستمر نظرسنجی به عمل می‌آید، زیرا همواره نظرات مردم می‌تواند در بهبود و ارتقاء سطح نمایشگاه بین‌المللی قرآن ما را یاری دهد و این مردم هستند که می‌توانند این نمایشگاه را یک گام به جلو ببرند.

قائم مقام نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم بیان کرد: البته ما از روز ابتدای برپایی نمایشگاه این نظرسنجی را در بین بازدیدکنندگان انجام داده‌ایم و این مهم تا انتهای نمایشگاه نیز ادامه خواهد داشت.

تقی‌پور عنوان کرد: یکی از بخش‌های بسیار خوب نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، بخش آموزش قرآن است، زیرا از ابتدای شروع نمایشگاه بخش‌های مختلفی ما را برای افتتاح دعوت می‌کردند و به جهت مسئولیت اجرایی که بر عهده دارم، در آن بخش‌ها حضور پیدا می‌کردم، اما به جهت اهمیت بخش آموزش قرآن در ترویج و توسعه قرآن کریم در این بخش حضور یافتم.

وی اظهار کرد: با وجود این‌که بخش آموزش قرآن فضای کوچکی را در اختیار دارد، همه آن مجموعه‌ای که منجر به انس با قرآن کریم می‌شود و یا فرآیند این فعالیت‌ها، رفتار قرآنی را ایجاد می‌کند، در غرفه‌های این بخش قابل مشاهده است و به طور یقین بخش آموزش قرآن یکی از بخش‌های موفق نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم خواهد بود. 

کد خبر 142287
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز