همشهری آنلاین: عباس هاشمی آشنانبودن با فضای محل مسابقات را یکی از مشکلات خود در حین قرائت عنوان کرد و گفت: به دلیل اینکه برای اولین بار در سالن اجلاس قرائت می‌کردم و با فضای سالن آشنا نبودم، کار برای من کمی مشکل شد.

عباس هاشمی

عباس هاشمی، نماینده ایران در بیست‌وهشتمین دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) با اشاره به سطح این دوره از مسابقات اظهار کرد: این دوره از مسابقات هم از نظر کیفی و هم از کمی نسبت به دوره‌های گذشته سطح بالاتری دارد؛ کشورهای مصر، بنگلادش، تانزانیا، فیلیپین و کنیا قراء خوبی را به مسابقات اعزام کرده‌اند که سطح کیفی مسابقات را بالا برده است.

نفر اول سی‌وسومین دوره مسابقات سراسری قرآن اوقاف در بخش قرائت خاطرنشان کرد: همانطور که سطح قرائت در ایران مخصوصاً در سال‌های اخیر پیشرفت داشته است، در کشورهای دیگر نیز این پیشرفت را شاهد هستیم.

هاشمی با بیان اینکه ایران بعد از مصر حرف اول را در قرائت می‌زند، اظهار کرد: حضور قراء خوب مصری در مسابقات بین‌المللی می‌تواند باعث رشد و ارتقای سطح قراء ایرانی شود؛ بنابراین اعزام قراء برتر مصری به مسابقات می‌تواند تأثیر به‌سزایی در این خصوص داشته باشد.

حضور قراء خوب مصری پیش‌بینی‌ها را از بین می‌برد

این قاری برتر کشور همچنین تصریح کرد: حضور قراء برتر مصری در مسابقات این پیش‌بینی را که نماینده ایران به عنوان نفر اول انتخاب می‌شود، از بین می‌برد و قراء ایرانی برای رسیدن به این جایگاه تلاش بیشتری می‌کنند و این رقابت می‌تواند در ارتقای سطح قرائت ایران تأثیرگذار باشد.

هاشمی با اشاره به استقبال قراء کشورهای مختلف از نمایندگان ایرانی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران چه در بُعد سیاسی و چه در بُعد فرهنگی در عرصه بین‌الملل فعالیت‌های خوبی انجام داده است و همین امر باعث شده است تا ایرانیان حاضر در این رقابت مورد اقبال قراء خارجی، به ویژه قراء کشورهای مسلمان قرار گیرند.

استقبال خوب نمایندگان سایر کشورها از نمایندگانم ایرانی

نماینده ایران در بیست‌وهشتمین دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن افزود: علاوه بر اینکه قراء خارجی حساب ویژه‌ای روی قرائت ایرانیان باز کرده‌اند، استقبال نمایندگان سایر کشورها از ایرانیان جنبه سیاسی نیز دارد، چرا که ایران را در برابر جهان استکبار و زورگویان در کنار خود می‌بینند.

وی در پایان در مورد قرائت خود در این بیست‌وهشتمین دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن اشاره کرد و گفت: قرائتی که در این دوره از مسابقات ارائه کردم، دلچسب خودم نبود؛ البته در خصوص قرائت خودم همواره سختگیرانه قضاوت کرده‌ام.

عباس هاشمی آشنانبودن با فضای محل مسابقات را یکی از مشکلات خود در حین قرائت عنوان کرد و گفت: به دلیل اینکه در سالن اجلاس برای اولین بار قرائت می‌کردم و با فضای سالن آشنا نبودم، کار برای من کمی مشکل شد.

این قاری برتر کشور افزود: البته در حین قرائت استرس زیادی نداشتم، اما آشنانبودن با فضای سالن، مخصوصاً سیستم صوتی سالن برای من مشکل‌ساز شد. 

کد خبر 139414
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز