همشهری آنلاین: مراسم شبی با قرآن، شب گذشته، 20 خردادماه، با حضور قاریان برجسته مصری در حرم مطهر اباعبدالله‌الحسین(علیه السلام) واقع در کربلای معلا برگزار شد.

قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) از کربلا، این مراسم به همت دارالقرآن الکریم وابسته به آستان مقدس امام حسین و حضرت ابوالفضل العباس (علیهما السلام) پس از اقامه نماز مغرب و عشاء آغاز شد و تا ساعت 24 به وقت محلی ادامه داشت.

در مراسم شبی با قرآن در کربلا، برای نخستین‌بار سه تن از قاریان مشهور مصری؛ شیخ «عبدالفتاح تاروتی»، «فرج‌الله شاذلی» و «احمد احمد نعینع» حضور داشتند و به تلاوت قرآن پرداختند و با تلاوت قراء مصری، فضای معنوی خاص بر حرم امام حسین (ع) حاکم شد و احمد احمد نعینع، آخرین قاری مصری بود که به قرائت قرآن پرداخت.

ابتهال‌‌خوانی و مدیحه‌سرایی توسط یکی از مداحان کربلا و تجلیل از قاریان مصری از دیگر بخش‌های مراسم شبی با قرآن کربلا بود که با استقبال گسترده زائران ایرانی، هندی و پاکستانی و زوار کشورهای عربی مواجه شد.

فضاسازی مناسب و تزئین محل برگزاری مراسم با شاخه‌های گل، پخش مراسم به صورت زنده از شبکه‌های تلویزیونی همچون شبکه تلویزیونی «الکربلاء» و حضور مسئولان محلی شهر کربلا و وزیر سابق فرهنگ عراق در مراسم از نکات جالب توجه این مراسم بود.

در این برنامه همچنین «نادر الصحاف»، داور بین‌المللی قرآن کریم، «احمد مسجد جامعی»، وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان و عضو شورای اسلامی شهر تهران و هیئت همراه نیز حضور داشتند.

مسئولان برگزاری مراسم شبی با قرآن کربلا در نظر دارند این مراسم را طی دیگر شب‌های ماه رجب در حرم حضرت علی (علیه السلام) در نجف اشرف و مسجد کوفه نیز اجرا کنند.

براساس این گزارش، دارالقرآن الکریم وابسته به آستان مقدس امام حسین و حضرت ابوالفضل العباس (علیهما السلام) مراسم مشابهی را نیز شامگاه 19 خردادماه (هم‌زمان با لیلة الرغائب) در حرم حضرت ابوالفضل العباس (ع) برگزار کرد که با استقبال چشمگیر علاقه‌مندان به برنامه‌های قرآنی مواجه شد. 

کد خبر 137301
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز