همشهری آنلاین: آیت‌الله العظمی صافی‌گلپایگانی در بیانیه‌ای با اعتراض شدید به قرآن‌سوزی و تخریب مساجد در بحرین، اعزام هیات‌هایی از سوی علما و مجامع اسلامی برای تحقیق پیرامون این مسئله را خواستار شد.

متن پیام این مرجع تقلید به این شرح است: «قال رسول‌الله صلی الله علیه وآله: «اذا التبست علیکم الفتن کقطع اللیل المظلم فعلیکم بالقرآن ...».

علماء اسلام،‌ زعماء اصلاح، حافظان حدود و ثغور دین مبین، حافظان قرآن مجید؛ تعالوا علی القرآن نبکی و نلطما بحول الله و تعالی و قوته، کشورهای وطن بزرگ اسلامی در حال حاضر شاهد یک نهضت بیداری قرآنی- اسلامی استعمارگریز و استقلال‌طلب و بازگشت به هویت استضعاف شده از سوی مستکبران جهان است.

صدای تکبیر مسلمانان به گوش تمام ملل و مردم دنیا می‌رسد. تظاهرات و جماعات و مخصوصاً جمعه‌های آنها را شرق و غرب می‌بینند،‌گویی صدای دلنواز توحیدی «قولوا لا اله الّا الله تفلحوا» را مردم همه اقطار و مناطق می‌شوند؛ چه نوای روح بخش و چه آهنگ رسا و اتحادآفرین.

در این میان طواغیت زمان و دشمنان عدالت و سران سلطه‌های وابسته و دست‌نشانده، نگهبانان سلطه‌گران غرب مثل آمریکا و دول اروپا در داخل جوامع اسلامی، در برابر این قیام مقدس قرار گرفته از درک این حرکت اسلامی رو به پیش، بازمانده و هم‌چنان بر ذلت وابستگی به مستکبران پافشاری می‌نمایند؛ اما به نصرت خدا تلاششان بی‌ثمر و در برابر این قیام اسلامی مغلوب و محکوم شده و می‌شوند.

مسلمانان بحرین این منطقه‌ای که سابقه‌ی اسلامیتش، به عصر آغاز طلوع آفتاب جهانتاب اسلام می‌رسد نیز در این قیام اسلامی با سایر کشورهای عربی در نفی وابستگان به استکبار آمریکا هم‌نوا و هم‌صدا شده‌اند و خواستار حکومت مردمی بر اساس عدل اسلامی شدند و با تظاهرات سالم و دور از برخوردهای فیزیکی مطالب خود را طرح نمودند و افرادی را که به نام آل‌خلیفه بر آن‌ها به زور بیگانه مسلط بودند به احترام به حقوق مردم دعوت کردند و می‌رفتند که آل خلیفه را در مقابل حق و مطالبات اسلامی تسلیم کنند؛ ولی استکبار آمریکا که این جریان را صددرصد با منافعش در منطقه معارض می‌دید با رفت و آمدهای مکرّرِ وزیرِ دفاعش به عربستان و بحرین، حاکمان آل سعود را به مداخله در بحرین و اعزام نیرو مأمور کرد و اکنون بیش از یک ماه است که انتفاضه‌ی مشروع و سالم بحرین ادامه دارد و سربازان سعودی با کمال بی‌رحمی به نسل‌کشی و قتل عام زن و مرد، صغیر و کبیر وحتی بازداشت و شکنجه بیماران و پرستاران و پزشکان بیمارستان‌ها و هجوم به دبستان‌ها و دبیرستان‌های دخترانه و پسرانه ادامه داده و انواع جرائم را مرتکب می‌شوند. ابعاد این مداخله و جوانب متعدد آن هر کدام بی‌سابقه، وحشتناک و شرم‌آور است.

آنچه بالخصوص در مورد آن به علمای بزرگ و زعمای کشورها و انجمن‌ها و جمعیت‌های دینی و قرآنی در کشورهای اسلامی و غیر اسلامی مصر و ترکیه، پاکستان و اندونزی، مالزی و افغانستان و نقاط و مناطق دیگر هشدار می‌دهیم اهانت و هتک حرمت‌های سربازان آل سعود و آل خلیفه نسبت به قرآن مجید و مساجد مسلمین است. قرآن‌ها را به آتش کشیدند و نزدیک به سی مسجد بزرگ را تخریب کرده‌اند که هر مسلمانی را غرق در اندوه و عزا می‌کند.

اگر مسلمانان در به آتش کشیدن قرآن به وسیله یک کشیش، اعلام عزا و تظاهرات کردند اکنون در بحرین نیروهای آل خلیفه و آل سعود - این مدعیان خدمت به حرمین شریفین- قرآن‌ها را در شهر اسلام و برابر چشم مسلمانان به آتش می‌کشند و مساجد را ویران می‌نمایند و آمریکا و اذناب آن مداخله‌ی سعودی را در بحرین قانونی ‌می‌دانند و سازمان ملل و مراکز حفظ حقوق بشر و کنفرانس کشورهای اسلامی همه با سکوت خود آن را تأیید می‌کنند.

چرا مجامع اسلامی جهان اسلام و مقامات مردمی و دینی و فرهنگی، مثل ازهر شریف ساکت نشسته‌اند و حداقل قرآن‌سوزی و تخریب مساجد را محکوم نمی‌کنند؟ چرا برای بررسی این وضع پر از جسارت و اهانت و رسیدگی و تحقیق در این موضوع، هر کدام هیات‌هایی از علماء و دانشمندان بی‌غرض و اساتید دانشگاه‌ها را به بحرین نمی‌فرستند تا از نزدیک به عمق این جسارت و قساوت مطلع شوند؟ چرا در امر قرآن مجید بی‌تفاوتی و بی‌اعتنایی می‌شود؟

همه نهاد‌ها و مساجد و مجامع اسلامی برحسب وظیفه دینی و غیرت اسلامی باید عکس‌العمل نشان دهند و هیئت‌هایی به بحرین برای استنکار اهانت‌های سربازان آل خلیفه و آل سعود نسبت به قرآن کریم و همدردی با مسلمانان مظلوم بحرین بفرستند. توقع و انتظار این است که فوری این هیات‌ها از همه کشورهای اسلامی و از مراکز و مجامع علمی اعزام شوند و حداقل، انکارِ این منکرات بزرگ را نشان دهند. «ان تنصرو الله ینصرکم و یثبت اقدامکم » کونوا اشدّاء علی المستکبرین و عمالهم الظالمین و العاقبة‌ للمتقین».

 

کد خبر 133579
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز