چهارشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس پارلمان اروپا با صدور بیانیه ای مطبوعاتی در خصوص کشته شدن دو فعال مدنی بحرین، این اقدام را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، "جرزی بوزک" (Jerzy Buzek) روز سه شنبه در بیانیه خود آورده است: مرگ "علی عیسی صقر" و "زکریا راشد حسن" به دست پلیس بحرین غیر قابل قبول است.

در ادامه این بیانیه آمده است: از گزارشات ارایه شده توسط چند سازمان حقوق بشری مبنی بر امکان اینکه هر دو نفر در زندان  تحت شکنجه کشته شده باشند، عمیقا نگرانم. این نوع سوء استفاده های بزرگ، ظاهرا موارد منفردی به شمار نمی آیند. مکان نگهداری چند شخصیت مدنی دیگر از جمله "عبدالهادی الخواجه" رییس پیشین مرکز حقوق بشر بحرین هنوز نامعلوم است. به خطر افتادن سلامتی ایشان برای اتحادیه اروپایی موجد نگرانی فراوان است.

رئیس پارلمان اروپا در ادامه می نویسد: این نوع سوء استفاده ها علیه تظاهرات کنندگان صلح جو را شدیدا محکوم می کنم. بازداشت بیش از 400 فعال حقوق بشر و وبلاگ نویس و حامیان مخالفین بحرینی، به تسهیل راه حل کمکی نمی کند. بر عکس چنین اقداماتی، مقامات را پیش از پیش از مردم جدا می کند.

بوزک در پایان این بیانیه آورده است: من خواهان تحقیق مستقل در مورد مرگهای اخیر و همه خشونت های حقوق بشری هستم. کسانی که مسئول سوء استفاده بوده اند، باید به عدالت سپرده شوند. کسانی که خودسرانه بازداشت شده اند می بایستی آزاد گردند و این تنها راه تحقق اشتی ملی، دموکراسی و ثبات است

کد خبر 132945
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز