پنجشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: مقامات رژیم بحرین شماری از دانش‌آموزان این کشور را به دلیل سر دادن شعارهای مخالف دولت از مدرسه اخراج کرد‌ند.

بحرین

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری پرس تی‌وی، دست‌کم 33 دانش‌آموز مدرسه شاهراکان بحرین پس از آن که در سرویس خود شعارهایی در حمایت از خیزش ضددولتی این کشور سر دادند، از مدرسه اخراج شدند.

این اقدام اندکی پس از آن روی‌داد که چهارمین معترض مخالف دولت منامه نیز به دلیل شدت جراحات ناشی از شکنجه‌‌های طاقت‌فرسا در بازداشت‌گاه پلیس این کشور جان باخت.

عبدالکریم الفخراوی که یکی از تجار بزرگ این کشور حاشیه جنوبی خلیج فارس محسوب می‌شد، سه‌شنبه (23 فروردین، 12 آوریل) بر اثر جراحات ناشی از شکنجه در زندان جان باخت.

برخی شاهدان گزارش داده‌ا‌ند که مقامات بحرینی حتی از نشان دادن جسد الفخراوی به خانواده‌وی خودداری کرده‌‌اند.

رژیم بحرین پیش از این نیز حضور بیش از دویست ورزشکار بحرینی را در فعالیت‌های ورزشی، به علت حمایت از انقلاب مردمی این کشور، به حال تعلیق در آورد.

همچنین، چهار تن از بازیکنان تیم‌‌های ملی این کشور نیز که اسامی آنان در میان محروم شدگان است، در پی این اقدام رژیم منامه مجوز حضور در مسابقات بین‌المللی را نخواهند داشت.

مردم بحرین اعتراض‌های ضد دولتی را از 14 فوریه آغاز کرده‌اند که این اعتراض‌ها با سرکوب شدید از سوی نیروهای امنیتی همراه بوده است.

نیروهای امنیتی بحرین با حمایت نیروی نظامی کشورهای عربستان سعودی، امارات متحده عربی و کویت، سرکوب علیه معترضان را تشدید کرده‌اند.

مردم بحرین خواستار برکناری رژیم آل خلیفه پس از 40 سال حکومت بر این کشور حاشیه جنوبی خلیج فارس هستند.

کد خبر 132347
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز