چهارشنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: گروه‌های سیاسی بحرین در بیانیه‌ای با اعلام عزای عمومی از مردم دعوت کردند تا از فردا (پنجشنبه11 فروردین) به زیارت آرامگاه شهدای مناطق خود بروند.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه العالم، این گروه‌ها همچنین از مردم خواستند مجالسی را برای بزرگداشت شهدای مناطق خود برگزار کنند.

 نیروهای امنیتی بحرین عصر روز سه‌شنبه 9 فروردین، برای جلوگیری از حرکت شرکت کنندگان در مراسم عزاداری شهید "عیسی علی المعامیری" مسیرهای ورودی و خروجی روستای "العکر" را بستند.

 در شهر النویدرات هم که روز سه‌شنبه برای سومین روز پیاپی مراسم عزاداری شهدا برپا بود، هلی‌کوپترها و هواپیماهای نظامی در ارتفاع بسیار پایین به پرواز در آمده و به تیراندازی و شلیک بمب‌های صوتی پرداختند.

 در روستای "توبلی"، نزدیک منامه، پایتخت بحرین نیز نیروهای امنیتی با پنج خودرو امنیتی، چند شهروند را بازداشت کردند.

 همچنین خبرها از منامه حاکیست که بازداشت شدگان در زندان مرکزی "جو" به شدت شکنجه می‌شوند.

 مقابله مسالمت آمیز بحرینی‌ها با نظامی‌گری

 در همین حال، جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین با صدور بیانیه‌ای با تاکید دوباره بر مطالبات مشروع و برحق مردم، تاکید کرد که مردم بحرین با فعالیت‌های مسالمت‌آمیز خود در حال مقابله با نظامی‌گری هستند.

 جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین در این بیانیه خاطرنشان کرد، فعالیت‌ها و تحرکات مسالمت آمیز مردم تا کنون قدرت خود را به اثبات رسانده است.

 جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین با بیان اینکه پایبندی مردم به اصل مسالمت آمیز بودن اعتراضات و تظاهرات، جهان را متحیر کرده است، افزود: پایبندی کامل به فعالیت مسالمت آمیز امروز قدرتمندترین سلاح برای درهم شکستن ماشین نظامی، و مقابله با نظامی‌گری است.

 جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین با تاکید بر مشروع بودن مطالبات مردم تاکید کرد که پایبندی به این مطالبات تا عملی شدن کامل آنها ادامه خواهد داشت و هیچ چیز نمی‌تواند مردم را از مطالبات و خواسته‌هایشان باز دارد.

 در این بیانیه با تاکید بر حق همه مردم در برخورداری از آزادی، خاطرنشان شده است: باید آستانه تحمل را برای پذیرش همه آراء و دیدگاه‌ها گسترش دهیم و با تقویت تحرکات خود چالش‌ها را به فرصت تبدیل کنیم.

 جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین خاطرنشان کرد: مردم بحرین با الهام‌گرفتن از انقلاب‌های مردمی در سایر کشورهای عربی نظیر مصر، تونس، لیبی و یمن، بیش از یک ماه است که با آمدن به خیابانها و برگزاری تظاهرات مسالمت‌آمیز، آزادی، دموکراسی، برخورداری از حقوق شهروندی، و پایان تبعیض و فساد دستگاه حاکمه در بحرین را خواستارند.

کد خبر 131089
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز