همشهری آنلاین: اتحادیه عرب در پایان نشست فوق‌العاده خود حضور نیروهای موسوم به "سپر جزیره" در بحرین را برای سرکوب تظاهرات در این کشور مشروع خواند.

اتحادیه عرب

 به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه اماراتی البیان، شورای اتحادیه عرب در نشست فوق‌العاده خود در سطح نمایندگان دائم از تمام مسئولان بحرین خواست تا به سمت مذاکرات ملی بدون تعیین شروط با هدف بازگرداندن ثبات به کشور و تحقق اصلاحات درخواستی مردم حرکت کنند.

 در بیانیه پایانی این نشست آمده است: ما نسبت به کشته شدن تعدادی از مردم بحرین طی جریانات اخیر ابراز تاسف می‌کنیم، ما خواهان بکارگیری تلاش‌ها برای محافظت از وحدت ملی و تحقق این وحدت میان گروه‌های مختلف ملت بحرین هستیم.

 در ادامه این بیانیه با هرگونه مداخله بیگانگان در امور داخلی بحرین مخالفت شده است.

 در بیانیه اتحادیه عرب تاکید شده است: حضور نیروهای موسوم به سپر جزیره در بحرین مشروع است. این اقدام در چارچوب توافقنامه‌های امنیتی و دفاعی بین کشورهای عضو شورای همکاری‌های خلیج (فارس) با هدف حمایت از تاسیسات حساس در کشور بحرین صورت می‌گیرد.

 در ادامه این بیانیه آمده است: ما همچنین افزایش حملات اسرائیل علیه ملت فلسطین به ویژه حملات اخیر جنگنده‌های اسرائیلی علیه نوار غزه را محکوم می‌کنیم.

 در پایان این بیانیه تاکید شده است: ما از سازمان ملل، شورای امنیت و کمیته چهارجانبه صلح می‌خواهیم تا به وظایف خود برای توقف چنین کشتارهایی عمل کند. وحدت میان فلسطینیان مساله‌ای بسیار مهم است، ما از طرح محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای پایان بخشیدن به شکاف داخلی و تحقق آشتی ملی استقبال می‌کنیم.

کد خبر 130913
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز