همشهری آنلاین: اتحادیه عرب از تلاش‌های فلسطینیان برای عضویت کامل در سازمان ملل متحد حمایت کرد.

اجلاس کمیته روند صلح در دوحه

شبکه خبری او ار اف اتریش گزارش داد، اتحادیه عرب پس از اجلاس کمیته روند صلح در دوحه اعلام کرد پذیرش فلسطین باید در اجلاس مجمع عمومی در ماه سپتامبر مطرح شود.

در بیانیه این اتحادیه اعلام شد: کمیته تصمیم گرفته است که در سازمان ملل عضویت کامل فلسطین بر مبنای مرزهای 1967 به پایتختی بیت المقدس شرقی را پیگیری کند.

فلسطینی ها در حال حاضر در سازمان ملل عضویت ناظر دارند و به این ترتیب از حق رای محروم هستند. آنها قصد دارند در جریان برگزاری اجلاسیه مجمع عمومی برای عضویت کامل در سازمان ملل تلاش کنند. با این حال، ارایه چنین درخواستی منوط به رای مثبت شورای امنیت سازمان ملل است که در آن آمریکا حق وتو دارد.

باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا به تازگی از حل و فصل مساله خاورمیانه با بازگشت رژیم صهیونیستی به مرزهای 1967 جنگ های شش روزه سخن گفته بود، اما در همین حال به فلسطینی ها درباره به رسمیت شناختن یک جانبه فلسطین به عنوان یک کشور هشدار داده بود. رژیم صهیونیستی به شدت با سخنان اوباما مخالفت کرده است.

محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین روز گذشته پیش از اجلاس اتحادیه عرب گفته بود هیچ مبنایی برای گفت وگوهای صلح با رژیم صهیونیستی وجود ندارد. به رسمیت شناخته شدن فلسطین در سازمان ملل تنها شانس است.

کد خبر 136387
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز