همشهری آنلاین: اتحادیه عرب تجاوز رژیم صهیونیستی به منطقه جمرایا در ریف دمشق و بمباران یک مرکز تحقیقات علمی سوریه را که به کشته و زخمی شدن تعدادی از شهروندان سوری منجر شد، محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه الشروق، «نبیل العربی» دبیرکل اتحادیه عرب این تجاوز رژیم صهیونیستی را تجاوز آشکار به اراضی یک کشور عربی و حاکمیت آن و نقض قوانین و توافقنامه‌های بین‌المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت برشمرد.

العربی از جامعه جهانی خواست تا به مسئولیت خود عمل کرده و جلوی تجاوزات اسرائیل به کشورهای عربی را بگیرد.

وی تاکید کرد که سکوت جامعه جهانی در قبال حمله اسرائیل به پایگاه‌های سوریه در گذشته، این رژیم را به تجاوز جدید و سوء استفاده از اوضاع سیاسی و امنیتی سوریه برای انجام این اقدام جنایتکارانه ترغیب کرد.

العربی تاکید کرد که اسرائیل باید مسئولیت پیامدهای این تجاوز را بپذیرد و سوریه حق دارد از اراضی و حاکمیت خود دفاع کرده و غرامت خسارت‌های مالی و انسانی وارده به این کشور در نتیجه این تجاوز را مطالبه نماید.

روز گذشته، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی با نقض حاکمیت و حریم هوایی سوریه، یک مرکز تحقیقات نظامی را در نزدیکی پایتخت این کشور هدف حمله خود قرار دادند. مخالفان مسلح حکومت سوریه طی ماه‌های اخیر چند بار تلاش کرده بودند کنترل این مرکز را به دست گیرند اما موفق نشده بودند.

کد خبر 199651
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز