چهارشنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک عضو جمعیت وفاق اسلامی در بحرین اعلام کرد که در اعتراضات چند هفته‌ گذشته حدود 250 تن بازداشت و 44 تن مفقود شده‌اند.

بحرین

 به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی مطر ابراهیم مطرعضو جمعیت وفاق که از گروه‌های اصلی شیعه در بحرین است به خبرگزاری رویترز گفت: بسیاری از کسانی که بازداشت شده‌اند شیعه بوده و اکثرا در مراکز ایست بازرسی یا درپی حمله‌ نیروهای امنیتی به منازل بازداشت شده‌اند و بسیاری ازخانواده‌های افراد بازداشت شده اطلاعی از آنها ندارند.

 مطر که بیش از عقب نشینی جمعیت وفاق از پارلمان عضو پارلمان بحرین بود، گفت: جمعیت وفاق با250 مورد دستگیری و 44 مورد مفقود شده روبرو است.

 وی گفت: در حال حاضر 35 خانواده به ما ابلاغ کرده‌اند که اعضای خانواده‌اشان در مراکز ایست بازرسی مفقود شده‌اند و جمعیت وفاق نمی‌داند که چه بر سر آنها آمده است.

 جمعیت وفاق اعلام کرده است که اکثر بازداشت شدگان فعالان این گروه نبودند.

 ابراهیم مطر اعلام کرد که واکنش وزیر امور خارجه به پیشنهاد میانجی‌گری کویت نشان می‌دهد که دولت توجهی به هیچ مذاکره‌ سیاسی ندارد.

 وی افزود: این مساله بسیار ناامید کننده است؛ چرا که دولت درخواستهای بین‌المللی برای توقف نقض حقوق بشر و تلاش برای دستیابی به راه‌حلهای سیاسی را نادیده می‌گیرد.

 وزیر خارجه‌ بحرین اخبار منتشر شده مبنی بر میانجی‌گری کویت در بحرین برای حل بحران در در این کشور را رد کرده است.

 از سوی دیگر احمد ثامر یک شخصیت فعال درعرصه اجتماعی بحرین، از رسانه‌های دولتی و رسانه‌های عربی به علت سانسور اخبار اقدامات سرکوبگرانه رژیم حاکم علیه مردم که با کمک عربستان صورت می‌گیرد، انتقاد کرد.

 احمد ثامر در مصاحبه با شبکه‌ خبری العالم گفت: متاسفانه رسانه‌های دولتی بحرین جهت‌گیری ظالمانه‌ای درقبال قشرخاصی از مردم دارند.

 وی در عین حال تاکید کرد: رسانه‌های دولتی بحرین هرچقدر هم علیه مردم معترض تبلیغ کنند؛ نخواهند توانست هویت بحرینی آنان را سلب کنند و معترضان به بحرینی بودن خود افتخار می‌کنند.

 ثامر خاطرنشان کرد: خواسته‌های معترضان نشان می‌دهد که جنبش آنها سیاسی است و برخلاف تبلیغات رسانه‌های عربی که با رژیم بحرین همسو شده‌اند، جنبه طایفه‌ای ندارد.

 وی با تاکید بر اینکه معترضان در بحرین با هرگونه دخالت خارجی در کشورشان مخالفند، گفت: ادعای رسانه‌ها درباره وجود دخالت ایران یا حزب الله لبنان در اوضاع بحرین کذب محض است.

 ثامر افزود : هدف از طرح چنین ادعای بی اساسی، توجیه دخالت نظامی و سیاسی علنی و غیرقانونی عربستان سعودی در بحرین است.

 این شخصیت فعال درعرصه اجتماعی بحرین تاکید کرد: مردم معترض همچنان استوار، پایدار و صبور هستند و عزم خود را جزم کرده‌اند تا به اعتراضات تا زمان ایجاد تغییرات در کشور ادامه دهند.

 وی اظهار داشت: دخالت نظامی سعودیها یا درخواست رژیم بحرین برای دخالت آنها در امور داخلی بحرین نشان می دهد که این رژیم صلاحیت و توانایی آن را ندارد که با مخالفان گفت‌وگو کند و خواسته‌های آنها را بپذیرد.

کد خبر 131067
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز