همشهری‌آنلاین: طلاب، علما و فضلای غیرایرانی مقیم در قم به همراه برخی از دانشجویان ایرانی در حمایت از مردم بحرین و محکومیت کشتار مردم این کشور روز پنج‌شنبه در مقابل سفارت بحرین و عربستان در تهران تجمع اعتراض‌آمیز برگزار کردند.

protest

protest

به گزارش ایسنا، تجمع‌کنندگان ابتدا در مقابل سفارت بحرین در تهران تجمع کرده و شعارهای "هیهات من الذله"، "مرگ بر اسراییل"، "مرگ بر آمریکا"، "الشعب یرید اسقاط النظام"، "الموت لامریکا"، "الموت آل سعود"، "الموت آل خلیفی"، "آل خلیفه یا صهیون، جیش محمد قادمون"، "آل خلیفه آل سعود عملاء للیهود"، "الشیعه السنه وحده وحده الاسلامیه" و "بالروح بالدم نفدیک یا بحرین" سردادند.

هم‌چنین تجمع‌کنندگان علاوه بر در دست داشتن پرچم‌های بحرین پلاکاردهایی از تصاویر مجروح شدگان و کشته شدگان در تظاهرات بحرین علیه دولت و هم‌چنین پلاکاردهایی نیز با مضامین "آمریکا ننگت باد انگلیس ننگت باد"، "ابادت الشعب البحرین الاعزل املاء آمریکی و تنفیذ خلیفی سعودی"، "إن اتاء الدم ثمن الحریه"، "آل سعود آل سعود آل یهود آل یهود"، "سنه شیعه لااحد یستثنی من مجازر آمریکا"، "سحقا سحقا آل سعود آل خلیفه العملاء الجنات" و "قمع الشعب فی البحرین جریمه ضد الانسانیه" در دست داشتند.

در ادامه این مراسم تجمع‌کنندگان با ذکر تکبیر و شعار "الموت لامریکا" پرچم‌های آمریکا و هم‌چنین تصاویری از رییس‌جمهور‌های مخلوع مصر و تونس و تصاویری از خاندان آل سعود را به آتش کشیدند.

در این تجمع که حدود 500 نفر در آن حضور داشتند، معترضان به سمت سفارت بحرین در تهران تخم‌مرغ پرتاب کردند.

در ادامه این مراسم سخنران که به زبان عربی صحبت می‌کرد گفت: انشاءالله نظام بحرین سقوط می‌کند که در این هنگام تجمع‌کنندگان شعار الشعب یرید اسقاط النظام سر دادند.

در پایان مراسم بیانیه‌ای نیز از سوی یکی از طلاب غیرایرانی مقیم ایرانی خوانده شد.

پس از پایان مراسم تجمع‌کنندگان به سمت سفارت عربستان در تهران حرکت کردند که در آن‌جا نیز تجمعی اعتراض آمیز برپا کنند.

در حوالی ظهر تجمع‌کنندگان به همراه جمعی از دانشجویان ایرانی در مقابل سفارت عربستان در تهران تجمع اعتراض‌آمیز برپا کردند.

پیش از آغاز تجمع در برابر سفارت عربستان در تهران، گروهی از تجمع‌کنندگان نماز ظهر را اقامه کردند.

تجمع‌کنندگان با در دست داشتن پرچم‌های بحرین و هم‌چنین پرچم‌هایی با مضامین یا "ابوالفضل عباس"، "یا مهدی ادرکنی"، شعارهای "الموت لامریکا"، "الموت لاسراییل"، "الموت آل‌خلیفه" و "الموت آل‌سعود" سر می‌دادند.

هم‌چنین بسیاری از تجمع‌کنندگان پلاکاردهایی از تصاویر تظاهرکنندگان، مجروحان و کشته‌شدگان بحرینی در دست داشتند.

تجمع‌کنندگان شعارهای "الشعب یرید اسقاط النظام"، "هیهات منا من الذله"، "‌آل سعود آل یهود"، "مقاومه مقاومه لن نقبل المساومه"، "الله اکبر" و "نصر من الاسلام" سر می‌دادند.

در ادامه این مراسم توسط یکی از طلاب غیرایرانی بیانیه‌ای در جهت محکومیت اقدامات عربستان سعودی قرائت شد. پس از آن سخنران از تجمع‌کنندگان خواست که دعای فرج را بخوانند.

در پایان مراسم عده‌ای از دانشجویان نیز با سر دادن شعار "الله اکبر"،" یا حسین (ع)" ،"این آخرین پیام است، دانشجوی ایرانی آماده قیام است"، "سعودی صهیونیست نابود باید گردد"، "خمینی شاهد باش ما اعتراض کردیم" و "لبیک یا حسین (ع)" سر دادند و تخم مرغ و سنگ به سفارت عربستان در تهران پرتاب کردند که این موضوع با دخالت پلیس پایان یافت و در این زمان دانشجویان از پلیس خواستند که با آن‌ها همراه شود.

هم‌چنین در این مراسم برخی از دانشجویان بر روی زمین مقابل سفارت‌خانه و روی دیوار آن شعارهایی هم‌چون "مرگ بر ضد ولایت علی"، "مرگ بر اسراییل"، "السعودیه = جنایت"، "مرگ بر آل سعودیه" و "مرگ بر آمریکا" نوشتند.

کد خبر 130684

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز