همشهری آنلاین: سازمان دیده‌بان حقوق بشر بار دیگر با انتشار گزارشی از شکنجه زندانیان در زندان‌های بحرین پرده برداشت.

به گزارش ایسنا، سازمان دیده بان حقوق بشر با انتشار گزارشی فاش کرد که رژیم بحرین در سال 2007 در بازجویی از متهمان، اقدام به شکنجه آنان کرده است.

در این گزارش دیده‌بان حقوق بشر که در روزنامه گاردین منتشر شد، آمده است: مسوولان امنیتی بحرینی برای اعتراف گرفتن از بازداشت شدگان از دستگاه‌های شوک، آویزان کردن زندانی در وضعیتی خاص و فلک کردن و همچنین ضربه زدن به سر و بدن زندانیان استفاده می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، سازمان دیده بان حقوق بشر به نقل از زندانیان سابق بحرینی تاکید کرد که مسوولان امنیتی هنگام بازجویی، متهمان را به قتل یا تجاوز به یکی از افراد خانواده تهدید می‌کردند.

بر اساس این گزارش، عملیات شکنجه و بدرفتاری با زندانیان در مقر وزارت کشور بحرین و اداره بازجویی و یا اماکن وابسته به شورای امنیت ملی بحرین صورت می‌گیرد.

این گزارش بر اساس مصاحبه سازمان دیده بان حقوق بشر با شماری از زندانیان سابق بحرینی و با استناد به برخی اسناد رسمی به دست آمده، تهیه و مستند شده است.

گفتنی است علی‌رغم وجود شواهد و مدارک بسیار در مورد شکنجه زندانیان توسط رژیم آل‌خلیفه و به وجود آوردن خفقان سخت، کشورهای مدعی حمایت از حقوق بشر در قبال این جنایات سکوت خفت‌باری را در پیش گرفته‌اند.

کد خبر 133899
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خلیج‌ فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز