همشهری آنلاین: عضو کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی با اشاره به فجایع انسانی در یمن و بحرین گفت: کمیته حقوق بشر مجلس خواستار برگزاری نشست فوق العاده شورای عالی حقوق بشر سازمان ملل برای بررسی موارد نقض حقوق بشر در یمن، بحرین و لیبی است.

محمد کرمی راد در گفتگو با خبرنگار مهر ، با اشاره به اینکه طرح مسائلی از قبیل هلال شیعی و شیعه هراسی مقدمه سرکوب شدید شیعیان در یمن و بحرین بود، افزود: سکوت جوامع بین المللی دربرابر نقض آشکار حقوق بشر از سوی دولت عربستان و بحرین نمایانگر زمینه‌چینی‌های چندین ساله این دولت‌ها برای کشتار شیعیان و سرکوب جنبش های اسلامی منطقه است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس با انتقاد ازسکوت مجامع بین المللی در برابر فجایع انسانی در منطقه تصریح کرد: دولت مزدور آل خلیفه عزاداری شیعیان بحرین در ایام فاطمیه را به خاک و خون کشید، اما کوچکترین صدایی از جوامع بین المللی شنیده نشد.

وی با اشاره به سهم خواهی آمریکا ودولت های غربی ازتحولات منطقه و خاورمیانه اظهار داشت: دولت های غربی قصد به انحراف کشاندن خیزش های اسلامی منطقه را دارند.

کرمی راد خواهان جلسه فوری غیر متعهد ها و سازمان کنفرانس اسلامی برای بررسی فجایع انسانی در کشور های منطقه شد و افزود: کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به زودی با شکایت به سازمان ملل خواهان برگزاری جلسه فوری و فوق العاده شورای عالی حقوق بشر برای بررسی فجایع انسانی در بحرین، لیبی و یمن می شود.

 

کد خبر 132896
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز