همشهری آنلاین: قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور قرآنی گفت: با پیگیری‌های مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی کشور، اختصاص نیم در صد از بودجه دستگاه‌های ملی و استانی به فعالیت‌های قرآنی در قانون بودجه 1390 کشور به صورت الزامی تصویب شد.

قرآن

حجت الاسلام حمید محمدی روز یکشنبه 11 اردیبهشت در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا، افزود: در سال 1388و در جهت تحقق اهداف منشور توسعه فعالیت های قرآنی پیشنهاد اختصاص نیم در صد از بودجه کشور به امور قرآنی به مجلس ارایه شد.

قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور قرآنی ادامه داد: با پیگیری‌های مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی کشور، نمایندگان برای تصویب این پیشنهاد متقاعد شدند و در نهایت سال گذشته این موضوع به صورت اختیاری در بودجه به تصویب رسید.

محمدی یادآورشد: با توجه به اینکه سال گذشته اختصاص این بودجه اختیاری بود در عمل نتوانست گره گشایی کامل داشته باشد، بنابراین برای بودجه امسال پیگیری‌های ویژه‌ای انجام شد و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نامه ای به رئیس جمهور خواستار گنجاندن این پیشنهاد در لایحه دولت شد که در نهایت این تخصیص بودجه به نحو اختیاری در لایحه آمد که امکان جذب آن با دشواری‌هایی روبه رو بود، چرا که دستگاه‌ها برای اختصاص آن خود را مکلف نمی‌دیدند.

وی توضیح داد: با پیگیری‌ها و همکاری‌های موثری که سال گذشته و امسال انجام گرفت و با نشان دادن واقعیت نیازهای قرآنی کشور به مسوولان، روز گذشته موفق شدیم نظر موافق نمایندگان مجلس برای تصویب نیم در صد در بودجه سال 1390 را جلب کنیم.

رئیس مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی کشور با تقدیر از فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی و نمایندگان کمیسیون‌های آموزش و تحقیقات و کمیسیون فرهنگی در این مرکز گفت: همکاری موثر مجلس موجب شد تا نیم در صد اعتبار ملی استانی بصورت الزامی تصویب شود که خبر خوشی برای موسسات قرآنی است.

محمدی، سازمان تبلیغات و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را دو نهاد اصلی برای جذب بودجه یادشده دانست و گفت: با اقدامات انجام گرفته بستر لازم برای پاسخگویی به نیازهای جامعه قرانی کشور فراهم شده است و در این زمینه رایزنی‌هایی نیز با رئیس سازمان تبلیغات اسلامی انجام شده تا در تعاملی نزدیک برای پیشبرد اهداف قرآنی گام‌های موثری برداشته شود.

قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور قرآنی در عین حال تصریح کرد: نهادهای قرآنی کشور ضمن پرهیز از ورود به مسایل اختلافی، با همدلی و هماهنگی مناسب، ساز و کار‌های لازم برای جذب این نیم در صد را انجام دهند و با تعامل موثر با دستگاه های اجرایی کشور، فعالیت‌ها را بصورت کاملا حساب شده انجام دهند.

کد خبر 133848
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز