همشهری آنلاین: قائم مقام شورای عالی قرآن تدوین سند راهبردی آموزش عمومی قرآن را گامی مهم در عرصه آموزش قرآن در کشور عنوان کرد.

قرآن

سیدعلی سرابی، قائم مقام شورای عالی قرآن، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) در خصوص وظایف کارگروه‌های شش‌گانه کمیسیون آموزش عمومی قرآن کریم توضیح داد: اولین کاری که در کمیسیون آموزش عمومی قرآن کریم، که به عهده وزارت آموزش و پرورش واگذار شده است، انجام می‌شود، این است که سند راهبردی آموزش عمومی قرآن کریم در کشور تدوین شود.

وی ادامه داد: در این سند راهبردی شاخصه‌های رشد آموزش عمومی قرآن کریم و وظایف دستگاه‌های مختلف در این رابطه تدوین خواهد شد و سهم هر دستگاه در این امر مشخص خواهد شد. اگر این مهم به موقع اتفاق بیفتد تا حد زیادی به تحقق اهداف کمیسیون آموزش عمومی قرآن کریم کمک می‌کند.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآنی عنوان کرد: در این کمیسیون کارگروه‌ها کاملاً مشخص و فعال شدند و بعضی از این کارگروه‌ها هم‌اکنون در حال کار بر روی وظایف محوله هستند. من فکر می‌کنم اگر این سند راهبردی هرچه زودتر تصویب شود و کارگروه‌ها نیز در جهت تحقق آن فعالیت کنند، در حوزه آموزش عمومی قرآن کریم شاهد یک تحول جدی باشیم.

سرابی تصریح کرد: این سند راهبردی در خود کمیسیون آموزش عمومی تهیه و پیش‌نویس می‌شود و بعداً در شورای توسعه فرهنگ قرآنی به تصویب می‌رسد و امیدواریم امسال به فضل الهی شاهد یک تحول جدی در عرصه آموزش عمومی قرآن کریم باشیم. 

کد خبر 133241
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز