همشهری آنلاین: پیش‌کسوت قرآنی کشورمان اظهار کرد: جهاد دانشگاهی با توجه به ظرفیت‌ها و تجارب خود باید به سوی تحقق حاکمیت فرهنگ قرآن در کشور حرکت کند.

قرآن

عباس سلیمی، پیش‌کسوت قرآنی کشورمان، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) با بیان این مطلب گفت: دانشگاه‌ها مهمترین مراکز علمی کشور هستند که عزت، رفعت و تعالی آینده این کشور به آن‌ها بستگی دارد و پیشرفت کشور تا حد زیادی مرهون تلاش‌های علمی آن عزیزان است.

وی در ادامه افزود: جهاد دانشگاهی همان‌گونه که از نامش پیداست، در این زمینه مسئولیت ویژه‌ای بر عهده دارد و باید در ابعاد مختلفی که کشور به آن نیازمند است، مقدمات این جهاد را فراهم کند.

این پیش‌کسوت قرآنی کشورمان اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی امسال را سال جهاد اقتصادی نام‌گذاری فرمودند، بنده فکر می‌کنم جهاد دانشگاهی می‌تواند، نیازهای اساسی جامعه را نظرسنجی و اولویت‌بندی کند و به طور واقعی آن فضای جهادی را در این زمینه ترسیم کند.

سلیمی تصریح کرد: مهمترین مطلبی که می‌تواند همه شاخه‌ها را از یک مصونیت و سلامت برخوردار کند، فعالیت‌های قرآنی جهاد دانشگاهی است که خوشبختانه در این رابطه خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) بسیار خوب حرکت می‌کند و باید از مدیران قبلی تشکر کرد و هم باید برای مدیران و خدمت‌گزاران فعلی آرزوی موفقیت کرد.

وی گفت: در این خبرگزاری گام‌های بسیار مثبتی برداشته شده و نمونه آن حرکت بسیار زیبایی است که در این 32 سال از آن غفلت شده است و از 28 تیرماه سال 90 در ایکنا صورت گرفت و روشن‌دلان روشن‌ضمیر ما در مسائل قرآنی برخوردار از خدمات خبری هستند که تا به حال به این خوبی و راحتی در دسترس آن‌ها وجود نداشته است.

این پیش‌کسوت قرآنی کشورمان عنوان کرد: امیدوارم که انشاء‌الله روز 16 مردادماه ـ سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی ـ مغتنم شمرده شود و مسئولان از دید علمی، تحقیقی و پژوهشی به آن نگاه کنند و موضوعاتی که مورد نیاز مملکت و مردم ما به ویژه جوانان و دانشجویان عزیز ما است را در دستور کار قرار دهند.

سلیمی بیان کرد: حرکت‌های قرآنی در جهاد دانشگاهی به صورت نسبی خوب بوده، اما ما نباید از هر حرکتی احساس رضایت کنیم، توصیه بنده به این عزیزان این است که حرکت‌های قرآنی را سوق دهیم به طرف آشنایی با مفاهیم کاربردی قرآن کریم تا جامعه فرهیخته و به ویژه دانشجویان هرچه بیشتر با این مفاهیم انسان‌ساز آشنا شوند.

وی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی باید به سوی تحقق حاکمیت فرهنگ قرآن در کشور حرکت کند، زیرا فعالیت‌های قرآنی حوزه بسیار وسیعی دارد، برای انجام یک حرکت قرآنی موفق همه اجزاء و ارکان کشور باید با عزم جدی با همدلی و کنار گذاشتن اختلافات سلیقه در خدمت این باشند تا سیمای تابناک قرآن کریم را در ابعاد مختلف به مردم معرفی کنند.

این پیش‌کسوت قرآنی کشورمان گفت: با توجه به اهمیت تأثیرگذاری که جوانان عزیز به ویژه دانشجویان در آینده این مملکت و حفظ عزت و استقلال و سرافرازی نسل آینده دارند، باید به شکل ویژه‌ای با قرآن کریم آشنا شوند.

سلیمی در پایان افزود: لازمه این کار این است که جهاد دانشگاهی باید از تجارب سرشار حوزه‌های علمیه و علمای عامل و قرآنی کمال استفاده را به عمل آورند، همچنین باید معارف و مفاهیم قرآن کریم را با توجه به علم و دانش روز به جوانان و دانشجویان منتقل کند تا تأثیر خود را به طور کامل داشته باشد. 

کد خبر 142295
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز