آیین تجلیل از حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین انصاریان و 5 نفر از فعالان و خادمان قرآنی به همراه رونمایی از نرم‌افزار تفسیر گویا در قالب همایش عمری با قرآن برگزار شد.

تجلیل از استاد انصاریان

در این همایش که عصرجمعه 21 مرداد با حضور شهردار تهران و جمعی از مدیران شهری و فرهنگی برگزار شد، از شهریار بحرانی‌ (هنرمند قرآنی)، علی سیاح گرجی ‌(قاری قرآن)، بهمن جاهی ‌(مدیریت قرآنی)، محمدرضا صلح‌جو (آموزش قرآن)، طیبه یزدی (بانوی فعال قرآنی در امر آموزش) به همراه حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین انصاریان تجلیل به عمل آمد.

رونمایی از ترجمه حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین انصاریان از قرآن کریم و نرم‌افزار تفسیر گویا که براساس این ترجمه و با صدای عباس سلیمی تهیه شده نیز از دیگر برنامه‌های این آیین بود.

محمدباقر قالیباف، شهردار تهران در این همایش گفت: قرآن کتابی است که ایمان و علم و عمل، توأمان با هم در آن است و هم مردم عامی و هم اهل علم، عرفان و فلسفه از آن بهره می‌برند. بنابراین آشنا‌کردن جوانان با فرهنگ قرآن، بزرگ‌ترین توفیقی است که به مسئولان قرآنی داده شده است و باید این نعمت بزرگ را قدر بدانیم. گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه بزرگ‌ترین قدردانی از این نعمت است و انتظار می‌رود که فرهنگ قرآنی در جامعه تبلور عینی پیدا کند.

دکتر قالیباف در حاشیه این همایش و در جمع خبرنگاران از احداث بزرگ‌ترین مرکز قرآنی کشورهای اسلامی در تهران خبر داد و گفت: در مجموعه تپه‌های عباس‌آباد که یکی از مجموعه‌های بزرگ فرهنگی، هنری و مذهبی تهران است، بزرگ‌ترین مرکز قرآنی کشورهای اسلامی با عنوان قرآن و عترت در دست احداث است.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود، این پروژه بزرگ طی 4سال تکمیل شود گفت: مجموعه قرآن و عترت، پروژه‌ای بزرگ است که بیش از 67هزار متر بنا دارد و در این مجموعه به ابعاد مختلف قرآنی پرداخته می‌شود. تحقیقات، معارف، هنر، دانشکده قرآنی، چاپ و نشر قرآن و موزه قرآن از جمله بخش‌های مختلفی است که در این مرکز ایجاد خواهد شد تا این مرکز به بزرگ‌ترین مرکز قرآنی کشورهای اسلامی تبدیل شود.

دهمین همایش تجلیل از پیشکسوتان قرآنی به همت فرهنگسرای قرآن سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران و با حضور امیر خوراکیان رئیس سازمان فرهنگی- هنری شهرداری، لاله افتخاری رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی، حسن بیادی، نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر تهران و جمع کثیری از فعالان قرآنی برگزار شد.

کد خبر 143167

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز