مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهردار تهران از تکمیل خط یک مترو و راه‌اندازی بلیت الکترونیک تاکسی‌ها و آژانس‌ها در آینده خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف در مراسم افتتاح رسمی مسیر توسعه شرقی خط دو متروی تهران حدفاصل ایستگاه‌های تهرانپارس تا فرهنگسرا، با اعلام این مطلب افزود: لذا هر پرداختی در شهر در مسیر الکترونیک قرار می‌گیرد تا به این ترتیب مشخص شود، هر تاکسی در ازای میزان بنزین دریافتی چه میزان سرویس را با چه قیمتی ارائه کرده است.

وی با اشاره به برگزاری جلسات متوالی در طول سه سال گذشته برای به ثمر رسیدن بلیت الکترونیک و استفاده از آن، اعلام کرد: همچنین مقرر شده تا در آینده بلیت الکترونیک تهرانی‌ها قابلیت استفاده در خطوط مترو و اتوبوسرانی سایر شهرها را نیز داشته باشد.

شهردار تهران با بیان این که مترو امروزه برای هر شهری یک سازه اجتماعی به شمار می‌رود، به بهره‌برداری خط دو مترو اشاره و تصریح کرد: از نظر عمرانی امروز خط دو مترو به منتهی الیه شرق تهران رسیده که کار عمرانی تونل آن به اتمام رسیده و ریل‌گذاری‌ها در حال انجام است.

وی با بیان این که امسال خط یک مترو در تجریش تمام می‌شود، اظهار کرد: این در حالیست که تلاش می‌شود تا خط چهار مترو که از مرکز شهر و مناطق محروم می‌گذرد، تا اول مهر ماه امسال از کلاهدوز تا شهرک اکباتان و میدان آزادی را وارد مدار کنیم که به این ترتیب این باعث می‌شود تا بار عظیمی از ترافیک مرکز شهر کاسته شود.

قالیباف با انتقاد از کندی پیشرفت خطوط سه و هفت مترو نیز، تاکید کرد: از دید ما این دو خط با تاخیر در حال پیشرفت است و این خطوط نسبت به شتاب ما در عرصه مترو عقب هستند.

وی با تاکید بر این که خط سه مترو از ساوه و آزادگان تا شهرک شهید محلاتی و ازگل را در بر می‌گیرد که از خطوط مهم به شمار می‌رود، خاطر نشان کرد: پس از خط چهار افتتاحیه‌های خط سه مترو باید بهره‌برداری و اتفاق افتد.

شهردار تهران با این گفته که تصورات افکار عمومی این گونه است که مشکل ما تنها پول است، ادامه داد: البته همین گونه است، اما بحث مشکل معارضان در فعالیت‌های توسعه‌های عمرانی کمتر از مشکل نقدینگی نیست و بسیاری از مواقع پول و اعتبار هم داریم، اما مشکلات حقوقی و اجتماعی حل نمی‌شود.

وی با اشاره به اهمیت وجود مترو، اضافه کرد: بحث آلودگی هوا و ترافیک شهر تهران دو معضل جدی شهر است که این معضلات رفع نمی‌شود، مگر این که حمل و نقل عمومی توسعه یافته و همچنین محدودیت‌هایی برای تردد خودروهای شخصی ایجاد کنیم.

قالیباف همچنین از رسانه‌ها و مردم خواست تا با توجه به گسترش امکانات در مسیرهایی که خطوط BRT و مترو فعال هستند، از خودروهای شخصی استفاده نکنند.

وی در ادامه ضمن تاکید بر این که حفاری تونل‌ باید با سرعت بیشتری دنبال شود، خاطر نشان کرد: روزی که وارد شهرداری شدم، ‌حتی یک دستگاه TBM برای حفاری در کشور وجود نداشت، اما امروز تهیه حداقل چهار دستگاه در برنامه است که از این تعداد سه دستگاه در حال آماده شدن برای کار است، این در حالیست که امیدواریم یکی از این دستگاه‌ها ظرف دو هفته آینده آغاز به کار کند.

شهردار تهران عنوان کرد: در چهار سالی که در شهرداری بودم، تاکنون در مجموع 40 کیلومتر مترو به بهره‌برداری رسیده و کارهای مربوط به 40 ایستگاه مترو نیز به اتمام رسیده است.

وی یادآور شد: هدف اصلی ایجاد 217 کیلومتر مترو است و به این ترتیب بتوانیم از نقطه بحرانی خارج شویم و شهر در حوزه ترافیک نفس راحتی بکشد.

قالیباف در ادامه با اشاره به تصویب و ابلاغ حدود یک میلیارد دلار اعتبار برای اختصاص به حساب ذخیره ارزی در راستای توسعه مترو اظهار امیدواری کرد که این اعتبار در ماه‌های اول سال جاری اختصاص یابد.

وی توضیح داد: چرا که زمینه جذب یک میلیارد دلار یاد شده در مترو، سازماندهی شده است.

 شهردار تهران همچنین بیان کرد: به مردم قول می‌دهم که تا پایان امسال در حوزه حمل و نقل عمومی با استفاده از مترو و خطوط BRT و همچنین حضور بخش خصوصی در این حوزه‌ اتفاقات خوبی رخ دهد.

کد خبر 105291

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز