بازرسی نامحسوس در خطوط تاکسیرانی و گزارش‌های مردمی، مبنای برخورد با تاکسیرانان متخلفی خواهد بود که مطابق نرخ ‌اعلام شده،کرایه دریافت نمی‌کنند.

مدیرعامل سازمان نظارت بر تاکسیرانی تهران با اعلام این خبر به همشهری گفت: از هفته گذشته و پس از اینکه  نرخ کرایه تاکسی‌ها تعیین تکلیف شد برچسب‌های اعلام نرخ کرایه آماده شده ‌است که در مسیرهای مختلف و بین رانندگان تاکسی به‌صورت رایگان توزیع می‌شود.

بهنام سنندجی با اشاره به مشخصات برچسب خطوط تاکسیرانی افزود: روی این برچسب‌ها مبدا و مقصد به همراه کرایه خط، شماره خودرو و همینطور شماره نهاد نظارتی 1888 درج شده است تا شهروندان درصورت مشاهده تخلف با این شماره تماس بگیرند. وی در ادامه گفت: ما اعتقاد داریم مردم ناظران خوبی هستند و می‌توانند با ما در تماس باشند.
وی به دیگر اقدامات انجام شده برای آسایش بیشتر شهروندان اشاره کرد و افزود: از امروز به‌مدت 3 روز عملیات به روز رسانی تاکسیمترها را به‌صورت رایگان و با نظارت سازمان تاکسیرانی انجام می‌دهیم تا نرخ جدید براساس کرایه مصوب شورای شهر تهران اعمال شود. همچنین گشت‌های سازمان به‌صورت گردشی در مسیرها حضور خواهند داشت تا بر عملکرد همکاران نظارت کنند. بازرسان نیز به‌صورت نامحسوس تخلفات احتمالی را به ما گزارش خواهند کرد.

سنندجی همچنین گفت: هرچند مطمئن هستیم رانندگان ما کمترین تخلفات ممکن را دارند اما در صورت اعلام شماره خودرویی توسط 1888 از طریق کمیته انضباطی برخورد خواهیم کرد.

مدیرعامل سازمان نظارت بر تاکسیرانی تهران درباره حضور خودروهای مسافربر شخصی نیز گفت: چند سال پیش کار بزرگی انجام شد که طی آن خودروهای شخصی مسافربر ساماندهی شدند اما دوباره با حضور خودروهای شخصی که موجب افزایش نرخ‌ها می‌شوند مسئولان مربوطه باید وارد عمل شوند و برخورد کنند؛

چراکه سازمان تاکسیرانی قدرت اجرایی برای برخورد با خودروهای مسافربر شخصی را ندارد. این خودروها یکی از عوامل اصلی افزایش کرایه‌ها هستند که مردم هم از این موضوع خبر ندارند.

وی به یکی دیگر از مشکلات مهم تاکسیرانان اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلات که نادیده گرفته می‌شود کمبود پول خرد برای رانندگان تاکسی است. ما از مردم درخواست داریم همان اندازه که کرایه روی برچسب نوشته شده به رانندگان بپردازند؛ چراکه به‌دلیل کمبود پول خرد گاهی اوقات رانندگان نمی‌توانند مبلغ باقیمانده را به مسافر برگردانند  و همین عامل نیز موجب نارضایتی شهروندان می‌شود.

شایان ذکر است در روزهای گذشته اخباری مبنی بر افزایش خودسرانه نرخ کرایه تاکسی‌ها و تخلفات برخی رانندگان منتشر شده بود

کد خبر 105205

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز