مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد: برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی کشور و ایجاد امنیت مسافران، تاکسی پراید از چرخه حمل‌ونقل حذف می‌شود.

سید جعفر تشکری‌هاشمی در گفت‌وگو با ایلنا، افزود: بحث حقوق شهروندی از مواردی است که در شبکه تاکسیرانی به شدت بر آن تاکید می‌شود و با وجود تنش‌ها و مشکلات بسیار تلاش شده که این مبحث نهادینه شود.

وی ادامه داد: تاکسی وسیله حمل‌ونقل نیمه عمومی و تا حدودی لوکس تلقی می‌شود که باید ویژگی‌های این وسیله لوکس را تاکسی‌های کشور داشته باشند و مانند سایر کشورهای پیشرفته از خصوصیت سالم بودن و نو بودن برخوردار باشند چرا که با حقوق مسافر ارتباط مستقیم دارد.

تشکری ‌هاشمی با اشاره به اینکه در بحث نوسازی کارهای بزرگی در ناوگان تاکسیرانی انجام شده گفت: به جز بخش معدودی از مسافربرهای شخصی که امسال نوسازی می‌شوند، تاکسی‌های زرد و سبز نو شده‌اند و این اولین بخشی بود که باید لحاظ می‌شد.

وی تصریح کرد: این در حالی است که خودروی پراید مناسب تاکسی نیست و برای جابجایی تنها چهار نفر ظرفیت دارد و ناامنی برای مسافران خواهد داشت بنابراین از ورود آن به ناوگان جلوگیری کرده‌ایم.

معاون حمل‌ونقل ترافیک شهرداری تهران در پاسخ به این سئوال که هنوز شاهد تردد تاکسی پراید در سطح شهر هستیم گفت: اولویت ما جمع‌آوری پیکان‌های فرسوده در شبکه و همچنین مسافربرهای قدیمی است و به همین جهت در فاز دیگری پرایدهای موجود از چرخه تاکسی حمل‌ونقلی حذف می‌شود.

کد خبر 108033

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز