مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۸:۳۹
۰ نفر

گروه شهری: مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: براساس طرح مهندسی شبکه خطوط، امسال خطوط تاکسیرانی و فعالیت تاکسی‌های شهر تهران اعم از تاکسی‌های گردشی و خطی ساماندهی می‌شود

پیمان سنندجی با بیان این مطلب اظهار کرد: طرح مهندسی شبکه خطوط تاکسیرانی در تمام مناطق تهران در حال اجراست و اکنون آماربرداری از خطوط تاکسیرانی، شناسایی میزان تقاضا و تعداد ناوگان فعال در هر مسیر و تعیین محل‌های مناسب برای ایجاد ایستگاه‌های توقف تاکسی‌های استاندارد در دستور کار قرار دارد و از مهم‌ترین اولویت‌های کاری امسال سازمان تاکسیرانی به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود 70‌درصد از ناوگان تاکسیرانی در قالب 850 خط به شهروندان خدمات‌رسانی می‌کنند اما در برخی نقاط شهر تعداد خطوط و ناوگان فعال بیش از تعداد تقاضای سفر است و در برخی دیگر از نقاط با کمرنگ بودن حضور و خدمات‌رسانی تاکسیرانی مواجهیم که با مهندسی شبکه خطوط می‌توانیم خطوط تاکسیرانی را ساماندهی کرده و شبکه یکپارچه در تاکسیرانی تهران ایجاد کنیم.

سنندجی تصریح کرد: با اجرای طرح مهندسی شبکه خطوط علاوه بر بهبود خدمات‌رسانی تاکسیرانی و مشخص شدن وضعیت دقیق ناوگان و خطوط، میزان مسافر در هر خط و منطقه، کمبودها و مازاد حضور و فعالیت تاکسی‌ها در بخش‌های مختلف شهر، نظارت بهتر و دقیق‌تری نیز بر ناوگان تاکسی‌های تهران انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه ساماندهی تاکسی‌های گردشی نیز با جدیت دنبال می‌شود، گفت: براساس طرح جامع باید تاکسی‌های گردشی ساماندهی شوند و به‌صورت خطی، تلفنی  یا ویژه در سطح شهر فعالیت کنند که با اجرای طرح مهندسی شبکه خطوط زمینه اجرای این کار نیز فراهم می‌شود.

سنندجی خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود 15 هزار تاکسی گردشی در سطح شهر در حال فعالیت و خدمات‌رسانی به شهروندان هستند که با اجرا و تکمیل مهندسی شبکه خطوط، ساماندهی تمام این تاکسی‌ها نیز محقق خواهد شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران گفت: در حال حاضر تاکسی‌های گردشی هیچگونه ایستگاه و توقفگاهی ندارند که این مسئله سبب استهلاک تاکسی‌ها، مصرف بیش از اندازه سوخت، خستگی رانندگان در ترافیک و... می‌شود و در واقع تاکسی‌های گردشی آن‌طور که باید و شاید نمی‌توانند خدمات‌رسانی مناسبی داشته باشند.

وی تصریح کرد: رانندگان تاکسی‌های گردشی، خودشان رضایت ندارند که در ترافیک سرگردان باشند و به‌دنبال مسافر بگردند، بدون آنکه حتی توقفگاهی داشته باشند.

کد خبر 105701

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز