پنجشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: همزمان با 12 فروردین ماه، روز جمهوری اسلامی ایران بزرگراه شهید یاسینی و تقاطع غیرهمسطح 12 فرودین در شرق تهران توسط دکتر قالیباف شهردار تهران به عنوان اولین پروژه شهری سال 89 افتتاح می‌شود

به گزارش سما، اولین پروژه شهری درسال 1389 همزمان با 12 فروردین روز جمهوری اسلامی با حضور دکتر قالیباف، جمعی از مسئولین و مدیران شهری و اعضای شورای شهر درشرق تهران به منظور کاهش بارترافیکی و ارتباط شمال به جنوب مورد بهره برداری و افتتاح قرار می‌گیرد.

با بهره برداری از بزرگراه 5/8 کیلومتری شهید یاسینی درشرق تهران ارتباط ترافیکی سه راه تهرانپارس به میدان شهید کلاهدوز و بالعکس انجام می‌شود.

با بهره برداری ازاین بزرگراه شبکه حمل ونقلی درشرق تهران تکمیل شده و بارترافیکی شهری و گره کور ترافیکی دراین محدوده برطرف می‌شود.

بزرگراه شهید یاسینی به طول حدود 5/8 کیلومتر با عرض 45 متر از شمال سه راه تهرانپارس تا جنوب میدان کلاهدوز ساخته شده است و این بزرگراه با رعایت مصالح ایمنی و فنی فاقد پیچ و قوس‌های تند بوده که شیب عرضی آن نیز برطرف شده است.

این بزرگراه دارای دو ورودی و خروجی و دارای دو تقاطع غیرهمسطح است و به لحاظ جغرافیایی به طور موازی با بزرگراه شهید دوران احداث شده است.

این معبر اصلی ترین کمربند شرق تهران است که می‌توان نقش مهمی درتوزیع بار ترافیکی و صرفه جویی دروقت و سوخت داشته باشد. 

کد خبر 104040

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز