گروه شهری: شهردار تهران با تاکید بر اهمیت فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت:

موضوع فناوری اطلاعات و ارتباطات از موضوعات جدی در شهر تهران است به‌طوری که اگر مهم‌ترین دغدغه ما بحث مربوط به شهرسازی، خدمت به مردم، بالابردن سرعت و جمع‌آوری سلیقه‌هاست، همه اینها در بستر فناوری اطلاعات اتفاق می‌افتد.

دکتر محمدباقر قالیباف در مراسم آغاز به کار اتوماسیون اداری شهرداری تهران در سخنانی که به‌طور زنده از پرتال داخلی شهرداری تهران برای کارکنان هم پخش می‌شد، ضمن تبریک هفته وحدت و ولادت رسول اکرم‌(ص) درخصوص آغاز به کار اتوماسیون اداری شهرداری تهران عنوان کرد: این کاری است که با تاخیر آغاز شد اما کاری بسیار مهم و اساسی است که جا دارد به سهم خود از همه کسانی که در این راستا تلاش کردند قدردانی کنم.

شهردار تهران با بیان اینکه ما نباید به‌خودمان سرویس دهیم، افزود: باید رسالت‌هایمان در قبال مردم را به درستی انجام دهیم که بخشی از آن با دبیرخانه الکترونیک انجام می‌شود. البته دبیرخانه الکترونیک آن بخشی نیست که کارهای اداری ما را به درستی انجام دهد. وقتی همه اینها در کنار یکدیگر قرار می‌گیرد اتفاق بزرگی می‌افتد و مجموعه‌ای هوشمند شده و در آن نظارت و کنترل ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به بحث شهرسازی و ابلاغ طرح‌های تفصیلی خاطرنشان کرد: اگر از اول فروردین ماه سال 89 مصمم هستیم این لایحه را در شورا مورد تصویب قرار داده و اجرایی کنیم،  مهم‌ترین کار ما این است که کار را مکانیزه کنیم و سند طرح‌های تفصیلی و نقشه‌های یک دو هزارم در بستر جی‌ای‌اس در همه شبکه شهرداری بنشیند.

قالیباف با اشاره به اینکه صدور پروانه باید توسط سیستم انجام شود، نه افراد، اضافه کرد: آن‌موقع است که می‌توانیم بگوییم اداره مبارزه با فساد داریم و بنای ما توجه به رویکردهای سال اصلاح الگوی مصرف است.

قالیباف ادامه داد: سال 89 باید سالی باشد که شهرداری به اهداف قطعی خود برسد. 4 سال وقت داریم که تهران در زمره کلانشهرهایی قرار گیرد که وقتی در اینترنت جست‌وجو می‌کنیم نام آن جزء 10شهر برتر در حوزه فناوری اطلاعات باشد.

شهردار تهران افزود: باید به‌گونه‌ای کار شود که در پایان سال هر کنش و واکنشی در حوزه هر ساختمان که رخ می‌دهد به‌صورت مستقیم این اطلاعات بر پرونده آن ساختمان بنشیند؛ به‌طوری که تنها پرونده‌های الکترونیکی هر ملکی در اختیار ما قرار گیرد  و پرونده‌های مکتوب در دست شهروندان باشد و خودشان از آن نگهداری کنند. وی اضافه کرد: در 4سال گذشته در بحث زیرساخت‌ها قدم‌های بزرگی در شهرداری تهران برداشته شده است.

کد خبر 102460

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز