دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۵:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: علی لاریجانی در خصوص شهردار تهران گفت: خیزهای بلند آقای قالیباف در شهر تهران برای من یادآور جسارت‌ها و شجاعت‌های وی در دوران جنگ است.

به گزارش مهر، علی لاریجانی در مراسم افتتاح دو هزار و 500 هکتار جنگل کاری در قالب طرح کمربند سبز پیرامون شهر تهران گفت: وقتی می‌بینیم که دو هزار و 500 هکتار جنگل کاری با همت شهردار تهران قرار است افتتاح شود این بسیار شعف انگیز است و من به یاد خاطرات خود با رفیق عزیزم آقای قالیباف می‌افتم که انسان همان جسارت‌ها و شجاعت‌های دوران جنگ را در ایشان حس می‌کند که خیزهای بلند بر می‌دارد.

وی افزود: افتتاح این پروژه‌ها از این جهت امیدوار کننده است که در شهر تهران شاهد نوآوریها و بهبود در زیستن مردم هستیم. 

وی افزود: در سنت ایراینان همیشه این گونه بوده که زندگی آنها با باغ عجین شده و اگر به شهرسازی‌های قدیم نگاه کنیم جاهایی که حتی در ذهن هم نمی‌گنجد درخت کاری شده است به نحوی که باغ‌های ایرانیان شهره شده‌اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته در دروازه مدرنیته که ایران می‌خواست وارد آن شود دچار یک وارونگی شدیم و ما باید به فرهنگ عمیق خود باز گردیم.

لاریجانی ادامه داد: تخریب طبیعت از منظر انسان گناه است و نباید طبیعت را تخریب کرد ولی متاسفانه امروز ما با جنگ با طبیعت مواجه هستیم به نحوی که در صحنه بین‌المللی آنچه که ما مشاهد می‌کنیم صلح با طبیعت نیست بلکه جنگ با طبیعت است.

وی خاطرنشان کرد: حوادثی که در صحنه بین‌المللی با عنوان آلودگی در کهکشان‌ها رخ می‌دهد حیات را به خطر می‌اندازد که این در واقع جنگ با طبیعت است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کمیسیون تلفیق برای درخت کاری و آباد سازی از منظر جنگل کاری 200 میلیون ریال به تهران تخصیص داده که البته باید از NGO ها در زمینه درختکاری استفاده شود.

لاریجانی در ادامه اظهار داشت: در ماههای اخیر هم که در مجلس تمرکزی در مورد مسائل پیش آمد چند نکته از جمله مترو مورد بررسی قرار گرفت که در این زمینه باید بودجه‌ ویژه‌ای برای آن تخصیص پیدا کند. البته این بودجه برای تهران و چند کلان شهر پیش‌بینی شده که امیدوارم گشایشی در این امر به وجود آید و مجلس کمک خواهد کرد که برنامه‌ریزی‌ها در مورد آلودگی‌ هوا به شهر تهران کمک کند.

کاشت نهال توسط رئیس مجلس

علی لاریجانی همچنین در حاشیه مراسم افتتاح دو هزار و 500 هکتار جنگل کاری در قالب طرح کمربند سبز پیرامون شهر تهران همزمان با هفته درختکاری به همراه شهردار تهران، یک اصله نهال در ارتفاعات پارک جنگلی لتمال‌کن کاشت.

کد خبر 103015

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز