همشهری آنلاین: رئیس قوه مقننه تاکید کرد که راه اجرای عدالت از دریچه قانونمند زیستن محقق می‌شود

و هر چه در سطوح مختلف کشور به قانون احترام گذاشته شود، به ملت احترام گذاشته‌ایم.‏ به گزارش مهر، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی شنبه (16 فروردین) در دیدار نوروزی خود با کارمندان مجلس ضمن تبریک سال نو اظهار داشت: سالی که گذشت با تلاش‌های شما سالی بسیار ارزشمند بود هر چند در دالان حوادث پیچیده ای قرار داشت اما سالی پر از سرفرازی بود.

وی افزود: همکاران محترم ما در مجلس هم با پشتکارشان نشان دادند نسبت به ایران اسلامی با همه جدیت فداکاری می‌کنند و هم با متانت خودشان نشان دادند در راه اهداف انقلاب با بصیرت گام بر می‌دارند.
 
رئیس قوه مقننه خاطر نشان کرد: همه قسمت‌های مجلس، از بخشهای اداری گرفته تا خدماتی، پشتیبانی و تقنینی، خدمات زیادی انجام دادند که همه ماجور است و از دید ما کارشان درخشندگی داشت.
 
لاریجانی اظهار داشت: برای اینکه پارلمانی موفق باشد ، همه بخشهای آن باید با هم همکاری کنند تا کارها به نیکویی انجام شود.
 
وی کار مجلس را  یک کار اجتماعی وسیع  توصیف کرد و گفت: فداکاری، وفاداری و دقت عمل همه همکاران در بخشهای مختلف مجلس در نتیجه خوب کار دخیل است و من صمیمانه از همه شما همکاران تشکر می‌کنم.
 
رئیس مجلس تصریح کرد: در سال گذشته به خاطر مسائل گوناگونی که در کشور وجود داشت و به دنبال آن پارلمان می‌بایست کار زیادی انجام دهد، گاهی کارمندان مجلس تا ساعتهای پایانی شب  کار و تلاش می‌أکردند که ما نظیر این را در جاهای دیگر کمتر دیده ایم به عنوان مثال در بحث بودجه علیرغم  زمان کوتاهی که مجلس برای بررسی در اختیار داشت ولی با تلاش‌های شبانه روزی  نمایندگان و کارکنان، کار در پایان سال به صورت منقحی ارائه شد.
 
لاریجانی یادآور شد: لازم می‌دانم از همه بخش‌های مجلس، مرکز پژوهش‌ها، کتابخانه ، دیوان محاسبات تشکر کنم  که انصافا با وجدان کاری کارشان را دنبال کردند.
 
وی با بیان اینکه برای سال جدید هم باید با همین همت و متانت کار را جلو برد ،افزود: نکته نخست این است که بیش از هرچیز وحدت بین نیروهای خدوم انقلاب چه در سطح قوا و چه در سطوح دیگر اهمیت دارد.
 
رئیس مجلس گفت: در قوه مقننه هم همینطور است و هرچه افکار و اعمال ما به همدیگر نزدیک تر باشد، برآیند کار قوی تر و با سرعت بیشتری بروز خواهد کرد.
 
لاریجانی ادامه داد: اگر ما  می‌خواهیم در کشورمان، عزت، آبادانی و استقلال، مستمر باشد، باید از مسائل و سایش‌های خرد پرهیز کنیم و به نقاط اشتراک توجه کنیم.
 
رئیس قوه مقننه با تاکید بر ضرورت قانونمند زیستن، اظهارداشت:ما چه بخواهیم از یک تمدن برجسته برخوردار باشیم و چه بخواهیم عدالت را به نحو درستی محقق کنیم، راه آن از دریچه قانونمند زیستن محقق می‌شود. هر چه در سطوح مختلف کشور به قانون احترام  گذاشته شود، به عقل جمعی احترام گذاشته‌ایم .یعنی به ملت احترام گذاشته‌ایم.
 
وی تصریح کرد: قانونمند زیستن یعنی یک سطح بالایی از مدنیت را تجربه کردن لذا این موضوعی است که باید در همه سطوح کشور مورد توجه قرار گیرد.
 
لاریجانی گفت : نکته دیگر این است که مدار کار باید بر اساس عقلانیت باشد یعنی اگر ما می خواهیم شرایط کشور را از یک سطحی به سطح بالاتری ببریم باید با یک نگاه عقلانی به موضوعات توجه کنیم، واقع گرا باشیم  و با یک نگاه دقیق علمی موضوعات را مورد کاوش قرار دهیم.
 
رئیس مجلس  با اشاره به نامگذاری سال 89 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال" همت مضاعف کار مضاعف"، خاطر نشان کرد: کشور ما از یک ظرفیت گسترده‌ای برخوردار است و اگر ما بخواهیم  کار مضاعف را معنی کنیم  باید ببینیم در هر بخش چگونه می توان بهره وری را بالا برد.
 
وی افزود: اینکه هر دستگاهی کالبدشکافی کند که مجموعه نیروها در چه فضایی بهره وری بالا تری خواهندداشت و چه بخشهایی مانع تحرک بیشتر است، می‌تواند شعاری که رهبر معظم انقلاب فرمودند را محقق کند.
 
لاریجانی اظهارداشت: البته یک نکته کلیدی در اینجا وجود دارد و آن قداست فرهنگ کار است. این فرهنگ در ماخذ دینی ما جا دارد  ولی باید بپذیریم که در فرهنگ دیوانی ما نیز باید بیشتر رسوخ کند. این کلیدی  است که می‌تواند بهره وری را بالا ببرد.
 
رئیس مجلس خاطر نشان کرد: با این نام بسیار پر اهمیتی که برای امسال نهاده شد، فرصت هست که دستگاه‌های مختلف کارهای خود را بازنگری کنند و ما  هم از خودمان شروع می‌کنیم.
 
وی افزود: خیلی مناسب است که با وجود مودتی که بین کارکنان مجلس احساس می‌شود همگرایی و راندمان کاری افزایش یابد و به این ترتیب به تحقق شعار همت مضاعف کار مضاعف یک پله نزدیک شویم.
 
لاریجانی اظهارداشت: البته مجلس با جایگاهی که در کشور ما دارد و در راس امور هست می تواند برای سایر بخش‌ها نیز یک کلید راهنمایی باشد.

کد خبر 104165

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز