مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۵ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۸:۰۲
۰ نفر

گروه شهری: شهرداری تهران با کمک مردم به‌دنبال تدوین نقشه فرهنگی شهر در مقیاس خانه‌به خانه است.

محمد باقر قالیباف شهردار تهران 5 اسفند در مراسم بهره برداری از 112 طرح فرهنگی، ورزشی و عمرانی در منطقه 5 تهران مهم‌ترین دغدغه مدیریت شهری را مسائل فرهنگی، تربیتی، رشد اخلاقی و سلامت جسمی و روحی شهروندان اعلام کرد.

قالیباف دراین‌باره گفت: ای کاش وظایف شهرداری در امور خدماتی و ساخت و ساز اتوبان، تونل، پل، بوستان و مسائلی از این دست خلاصه می‌شد که راحت‌ترین کارهاست و البته به مردم قول می‌دهیم در این حوزه کم نگذاریم. این درحالی است که به گفته شهردار تهران کار سخت آنجاست که بخواهیم زمینه آموزش، تربیت بهینه و سلامت جسم و روح سرمایه‌های شهر را که جوانان و آینده سازان جامعه هستند، فراهم کنیم.

قالیباف گرچه امور فرهنگی را برخوردار از پیچیدگی‌های فراوان، سلایق، موضوعات و نگاه‌های گوناگون دانست اما درعین حال خواهان جهت‌گیری‌های اجتماعی و فرهنگی در فعالیت‌های شهرداری با حفظ هنجارها، توسعه معروف، مبارزه با منکر و حاکمیت تفکر مسجدی و تربیت دینی شد.

وی احداث ورزشگاه‌ها، مراکز فرهنگی سینمایی و سرای محلات را بهانه‌ای برای حفظ جوانان و فرزندان و همچنین تضمین سلامت جسمی و روحی آنها خواند و تصریح کرد: اگر هر چقدر هم مرکز بسازیم، اما نتوانیم با تفکر مسجدی آنجا را اداره کنیم، همه چیز را از دست خواهیم داد. شهردار تهران اظهار داشت: تربیت دینی همه چیز ماست و اتفاقا فرق ما با دیگر کشورهای دنیا این است که آنها به مباحث دینی اعتقادی ندارند.

قالیباف به‌عنوان نمونه به برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در تابستان آینده اشاره کرد که به‌عنوان یک برنامه مقطعی از حالا باید برای آن تدبیر کرد. وی افزود: مجموعه مدیریت شهری براین باور است که با یک فرهنگ جهادی و رویکرد علمی‌محور بر مسائل و مشکلات شهر بدون سعی و خطا فائق خواهد آمد؛ به همین دلیل قول داده‌ایم با گذشت هر سال شهروندان به هر سو که نگاه کنند، اینگونه قضاوت کنند که شهرداری گامی به جلو برداشته است.

احداث تقاطع غیرهمسطح نیایش - ستاری

5اسفند شهردار منطقه 5 در مراسم افتتاح 112 پروژه عمرانی، فرهنگی، هنری و ورزشی این منطقه از احداث تقاطع غیرهمسطح ستاری- نیایش و اتصال بزرگراه ستاری به خیابان دانشگاه و سیمون بولیوار خبر داد.

سعید طلوعی افزود: این پروژه ظرف 18 ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد و طی آن بسیاری از چراغ قرمز‌های نیایش حذف می‌شود. سعید طلوعی همچنین از ساماندهی رود دره کن سخن گفت که با هزینه‌ای معادل 15 میلیارد تومان از تقاطع همت تا رسالت در دست اجراست و تا پایان سال 89 با ساخت یک مجموعه تفریحی و اقامتی تبدیل به یک فرصت مناسب تفرجگاهی در غرب تهران خواهد شد.

طلوعی ضمن اعلام اینکه تا پایان سال آینده تعداد سراهای محله در منطقه 5 از 10 به 22 مرکز افزایش خواهد یافت، گفت: به‌منظور افزایش سرانه‌های ورزشی عملیات احداث4 مجموعه ورزشی در منطقه 5 آغاز شده است. این 4پروژه مجتمع ورزشگاهی در ابعاد 20‌هزار متر مربع در مرحله فونداسیون و پایه‌گذاری است و در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

بنا براین گزارش، کتابخانه، مرکز IT، دارالقرآن، بازسازی 16 زمین چمن و 3پارک «الهام»، «نیایش» و «تندرستی» از جمله پروژه‌هایی بود که دیروز به بهره‌برداری رسید. علاوه براین تمامی پروژه‌های قدیمی و نیمه تمام منطقه نیز تا پایان اسفند ماه امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

کد خبر 102290

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز