همشهری آنلاین: شهردار تهران گفت مدرم دوست دارند بدانند که پولشان کجا هزینه می‌شود و روزانه چقدر و چگونه هزینه می‌شود و می‌خواهند بدانند مدیرانشان چقدر پاسخگو هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد باقر قالیباف، در مراسم معرفی برترینهای سومین جشنواره ساب پرتال‌های شهرداری تهران که به صورت مجازی برگزار شد، ضمن تبریک پیشایش سال نو به همه کارکنان شهرداری و شرکت کنندگان در این جشنواره و برگزیدگان آن گفت: مردم نسبت به شهرداری حساس هستند و چون برای اداره و پیشرفت و توسعه شهر پول می‌دهند به همین دلیل دوست دارند بدانند پولشان کجاهزینه می‌شود، روزانه چقدر و چگونه هزینه می‌شود و دوست دارند بدانند مدیرانشان چقدر لایق و پاسخگوهستند.

وی افزود: شهرداری تهران سال پرکاری را در همه حوزه‌های فرهنگی، خدماتی، عمرانی پشت سر گذاشت و از این رو جای تشکر دارد از همه کسانی که بی‌نام و نشان در شهر فقط برای عزت دنیوی و اجر اخروی تلا‌ش کردند و امیدواریم همه ما و من به عنوان شهردار تهران قدردان خدمات صادقانه آنها باشیم.

وی، مهمترین برنامه سال 89 را کوچک سازی و هوشمندسازی کلان شهر تهران دانست و افزود: امروز در نظام مقدس جمهوری اسلامی و باورهای دینی‌مان به دنبال آن هستیم که عدالت را محقق و کرامت انسانی را حفظ کنیم و وقتی به قانون اساسی هم نگاه می‌کنیم، در رکن سوم آن بر کرامت انسانی و عدالت تاکید شده است و این موضوع از باورهای دینی و اهداف انقلاب و نظام ما است.

قالیباف خاطرنشان کرد: امروز در شهرداری به دنبال آن هستیم که امکانات و اطلاعات را در اختیار همه مردم قرار دهیم و دسترسی آسان را برای همه آنها فراهم کنیم تا بتوانند به طور یکنواخت از آن استفاده کنند.

 شهردار تهران افزود: ما شعار کیفیت خوب زندگی را در همه ابعاد داشته‌ایم و این از اهداف اصلی ماست و همچنین از منظر دیگر و در حوزه مدیریتی می‌خواهیم تصمیم‌سازی خوب اتفاق بیفتد و من به عنوان شهردار تهران یک تصمیم گیرنده خوب باشم و بدون سعی و خطا کار را پیش ببرم و می‌خواهم شهرداری را کارآمد سازم.

 وی با بیان ویژگی‌های یک مدیر خوب افزود: یک مدیر قابل قبول در نظام جمهوری اسلامی، حتما بر این باور است که باید تلاش کند که هم عملکردش شفاف و هم پاسخگو باشد، همچنین مردم نیز باید حقوق خود را خوب بدانند تا به جا سوال کنند و اطلاعات مورد نیاز خود را بپرسند و همچنین مدیران به دنبال استاندارد‌سازی لازم در مجموعه خود باشند، کار سلیقه‌ای را کنار بگذارند و بر اساس یک سیستم مشخص کار کنند.

 شهردار تهران با بیان اینکه در شهر بزرگ تهران، آلودگی صوتی، آلودگی هوا، حمل و نقل و کاهش سفرهای شهری از چالش‌های عمده ماست گفت: چرا باید صبح شهرداری را ساعت هشت باز کنیم و چهار بعد از ظهر تعطیل کنیم و بقیه شب را به مردم سرویس ندهیم ؟ یکی از ویژگیهای کلانشهرها این است که شبهای زنده دارند و این بدان معناست که هر وقت مردم بخواهند بتوانند با مجموعه در ارتباط باشند و شهرداری به نیازهای آن‌ها پاسخگو باشد و همه این‌ها لازمه مدیریت و زندگی خوب در کلانشهربزرگ تهران است.

 وی افزود: اگر سال 89 را سال کوچک سازی و هوشمندسازی قرار داده‌ایم، مهمترین و اساسی‌ترین گام را برای برنامه پنج ساله در این سال بر می‌داریم، همانطور که پیش‌بینی آن در بودجه نیز شده است .

 قالیباف تصریح کرد: با همه دست اندرکاران باید تلاش کنیم تا زیر ساخت‌های لازم را فراهم سازیم، همانطو که در این چند سال گام‌های جدی برداشتیم و اگر نیازهای دیگری هم وجود دارد حتما با سرعت تکمیل کنیم و آنچه مهم است، این است که نیازمند فرهنگسازی، آموزش و به کارگیری در این زمینه هستیم و این که عادت‌های قدیمی را ترک کنیم و سال آینده سالی باشد که شهرداری ویترین خوبی در این عرصه در شهر به نمایش گذارد و مردم را نیز به این حرکت وادارد و رابطه آنها را با خود تعریف کند.

 شهردار تهران افزود: من مطمئن هستم با قابلیت‌هایی که در تهران و شهروندان تهرانی وجود دارد، در حوزه هوشمند‌سازی و شهر و شهروند الکترونیک، مردم از ما جلوترند و امیدوارم با ارتباط منطقی، این اتفاق بیفتد که این آرزو نیست بلکه واقعیتی قابل دسترسی و خواستی مدیریتی است و سال 89 سالی است که شهرداری به این سمت حرکت کند و بتوانیم خدمتی صادقانه و خردمندانه به مردم فهیم تهران داشته باشد.

کد خبر 103441

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز