سه‌شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۷:۵۶
۰ نفر

گروه شهری: دکتر محمدباقر قالیباف با بیان اینکه از همه می‌خواهم سال 89 را سال کار و فعالیت قرار دهند

در ارزیابی خود از عملکرد سال 88 شهرداری تهران گفت: سال 88 با همه سال‌های دیگر متفاوت بود و فراز و نشیب‌های زیادی را پشت‌سر گذاشتیم اما با همه اینها توانستیم 94 درصد از برنامه‌های از قبل پیش‌بینی شده را محقق کنیم.

اگرچه به‌لحاظ اقتصادی و ساخت و ساز امسال با رکود مواجه بوده‌ایم اما از عملکرد شهرداری در حوزه‌های مختلف راضی هستم و از همه همکارانم در مجموعه شهرداری تهران قدردانی می‌کنم.

شهردار تهران با بیان این مطالب در برنامه زنده تلویزیونی تهران 20، درخصوص خطوط مترو گفت: در اوایل فروردین ماه تست سرد مسیر شرق مترو از اتوبان افسریه تا میدان امام حسین(ع) را انجام می‌دهیم و امیدواریم در کمتر از 2 ماه تست گرم و بهره‌برداری آن عملیاتی شود.

در غرب تهران هم خط مترو از انقلاب تا اکباتان تمام شده و خط 3 از اتوبان آزادگان تا اتوبان شهید محلاتی در شمال شرق تهران در اولویت قرار گرفته و ایستگاه‌ها و تونل‌ها در حال ساخت است. وی با بیان اینکه خطوط اتوبوس‌های تندرو به 10 خط افزایش می‌یابد، گفت: برای سال آینده خرید اتوبوس‌های جدید انجام شده است.

شهردار تهران تصریح کرد: در سال آینده یکی از شعارهای جدی ما این است که منزلت در شهر ایجاد کنیم و خواسته‌های عمومی شهر را به مسائل شخصی ترجیح دهیم. ما مکلفیم که اتوبوس‌های خوب و با کیفیت را تهیه کنیم. هر چند در این بخش نیازمند کمک دولت هستیم اما منتظر نماندیم و با توان خود این کار را انجام دادیم.

قالیباف افزود: ضمن توجه به حوزه باورهای دینی به‌دنبال شفافیت، توزیع یکسان امکانات، تکریم شهروندان و... هستیم و این منطق انقلاب و نظام ماست. در حوزه مدیریتی هم دنبال آنیم تا با شفافیت کار کنیم و فساد را در سیستم اداری از بین ببریم و خدمتی کامل به مردم ارائه دهیم که بیشتر اینها در حوزه شهر الکترونیک محقق می‌شود.

شهردار تهران ادامه داد: وقتی شهروندان برای نوروز از دروازه شرقی تهران (شهید بابایی) شهر را ترک می‌کنند هنگام بازگشت باید احساس کنند که اتفاق خوبی افتاده است. همچنین خیابان شریعتی که زیبایی خود را به‌دلیل کارهای عمرانی از دست داده در تعطیلات نوروزی زیبایی خود را به دست می‌آورد. در اتوبان چمران نیز مردم بعد از عید، شاهد اتفاقات خوبی خواهند بود.

قالیباف در پایان گفت: قول می‌دهیم سال 89 را با رویکردی متفاوت‌تر و بهتر آغاز کنیم و از همه مسئولان می‌خواهم سال 89 را سال کار و فعالیت قرار دهند. همه باید بداخلاقی‌های سیاسی را کنار بگذاریم و یک خدمت صادقانه و خردمندانه به ملت عزیزی که ذیحق آن هستند، داشته باشیم.

کد خبر 103617

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز