جمعه ۳ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۹:۱۱
۰ نفر

گروه شهری: شهردار تهران گفت: بر این باورم که در دهه چهارم انقلاب هر فرد در حوزه کاری خود باید شعار همت مضاعف و کار مضاعف و همچنین اصلاح الگوی مصرف را تحقق بخشد

و تحقق این دو شعار می‌تواند ما را به پیشرفت و عدالت نزدیک‌تر کند. دکتر محمد باقر قالیباف در همایش فصلی مدیران شهرداری تهران که روز گذشته با حضور آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان قانون اساسی،  دکتر محسن اسماعیلی عضو حقوقدان شورای نگهبان و مهندس چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد برگزار شد، با اشاره به نامگذاری سال 1389 به‌عنوان سال همت مضاعف و کار مضاعف از سوی مقام معظم رهبری گفت: با انجام خیلی از کارها می‌توانیم این خواسته بحق مقام معظم رهبری و مردم را تحقق بخشیم.

وی تحقق نیافتن 2 اصل پیشرفت و عدالت را از علل عمده ایجاد شکاف و فاصله بین مردم و حکومت‌ها یا حاکمیت‌ها دانست و اظهار داشت: اگر در مجموعه‌ای پیشرفت و عدالت اتفاق بیفتد این جامعه روز به روز انسجام بیشتری پیدا می‌کند.  شهردار تهران در ادامه گفت: بر این باورم که در دهه چهارم انقلاب هر فرد باید شعار همت مضاعف و کار مضاعف و همچنین اصلاح الگوی مصرف را در حوزه کاری خود تحقق بخشد.

ابلاغ دستورالعمل اداره محلات توسط مردم

شهردار تهران در ادامه سخنان خود از ابلاغ مصوبه شورای شهر برای اداره کردن بخشی از اماکن ورزشی،  فرهنگی و هنری و اجتماعی محلات توسط هیأت امنا و مدیر محله در مناطق 22 گانه خبر داد.

در این طرح که ابتدا به‌صورت آزمایشی اجرا می‌شود، به‌منظور شناخت نقاط ضعف و قوت در مرحله نخست محلات یک ناحیه در هر منطقه از مناطق 22 گانه شهرداری تهران توسط ستاد راهبری منطقه براساس ضوابط و شرایط لازم از جمله داشتن سرای محله انتخاب می‌شود. وی افزود: پس از دریافت و بررسی گزارش مرحله اول توسط ستاد راهبری و رفع اشکالات و نواقص احتمالی،  اجرای این دستورالعمل تا پایان سال 1389 به سایر محلات تعمیم داده می‌شود.

قالیباف درخصوص هیأت امنای محله توضیح داد: این کمیته شامل اعضای اصلی شورایاری محله( 7‌نفر)،  2 نفر از مسئولان کار گروه‌های تخصصی مردمی به انتخاب شورا یاری‌ها، یک نفر نماینده سازمان دولتی یا عمومی که به شهروندان محله خدمت‌رسانی می‌کند، نماینده شهرداری تهران به انتخاب شهردار ناحیه و نمایندگان داوطلب 2 سازمان مردمی محلی است. این در حالی است که دبیر شورای‌عالی محله رئیس هیأت امنای محله است. 

وی انتخاب مدیر محله و بازرس را از جمله وظایف و اختیارات هیأت امنای محله دانست و ادامه داد: مدیر محله به این ترتیب انتخاب می‌شود که هیأت امنا برای اجرای امور محوله، فردی را از بین 2 نفر صاحب تخصص و دارای تجربه لازم اجرایی با حداقل سطح تحصیلات کارشناسی که توسط شهردار ناحیه معرفی می‌شود انتخاب می‌کنند. در ضمن مدیر محله نمی‌تواند کارمند دولت یا شهرداری باشد.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنانش در جمع مدیران شهری افزود: امسال باید بهره‌وری، کیفیت، کوچک‌سازی، هوشمند‌سازی‌، رضایتمندی، اجرای برنامه‌ها و کار میدانی را شاخص ارزیابی‌ها قرار دهیم.

وی یکی از اهداف سال‌جاری شهرداری تهران را بحث حمل‌ونقل عمومی در حوزه مترو،  اتوبوسرانی با تاکید بر خطوط تندرو و همچنین سازمان تاکسیرانی دانست و تصریح کرد: در پایان سال مردم باید کاملاً حس کنند سیستم و مجموعه مدیریت شهری در این حوزه به سمت جلو رو به حرکت است،

زیرا امسال دولت گام سنگینی را در راستای اصلاح یارانه‌ها بر می‌دارد و باید همه تلاش کنیم فشار کمتری به مردم وارد شود. در تهران برای بهبود شرایط نیازمند این هستیم که هم به کمک دولت برویم و هم به کمک مردم.

چمران: همت و کار مضاعف پیش از آغاز سال جدید در شهرداری آغاز شد

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به نامگذاری امسال به‌عنوان همت مضاعف و کار مضاعف از سوی مقام معظم رهبری گفت: در شهرداری تهران قبل از آغاز سال جدید موضوع همت مضاعف و کار مضاعف آغاز شد و نتایج آن را در کوتاه مدت دیدیم.

مهدی چمران در همایش فصلی مدیران شهرداری تهران با بیان این مطلب افزود: شهرداری یک مجموعه خدماتی است که خدمات آن را مردم به‌صورت روزمره مشاهده می‌کنند و اگر کوچک‌ترین خللی در آن دیده شود به نقد کشیده می‌شود، بنابراین همه ما کار می‌کنیم که تهران به‌عنوان پایتخت کشورمان بتواند در بهترین شرایط محلی برای زندگی و آرامش شهروندان باشد.

چمران در ادامه گفت: از بین 70 پروژه عمرانی شهرداری تهران 20 پروژه را به‌صورت خاص بررسی کردیم و به نکاتی رسیدیم که در تحول و ارتقای هر چه بیشتر شهرداری مؤثر خواهد بود.

جنتی: شهرداری در صف مقدم ارتباط مستقیم با مردم است

دبیر شورای نگهبان قانون اساسی، شهرداری را در صف مقدم ارتباط مستقیم با مردم دانست و گفت: همه مردم به خدمات شهرداری نیاز دارند و کسی نیست که چنین نیازی نداشته باشد؛ از این‌رو در چنین جایگاهی خدمتگزار باید خیلی مراقب کارهای خود باشد.

آیت‌الله احمد جنتی در نشست فصلی مدیران شهرداری تهران که پریروز در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد برگزار شد،  با بیان این مطلب افزود: خدمت به مردم از بهترین و برترین عبادات است؛

به‌خصوص اینکه جنبه معنوی هم داشته باشد.  وی با بیان اینکه حس می‌کنم شهرداری تهران تغییرات مثبتی کرده و ابتکار عملی را عرضه کرده که کاملا حس می‌شود، گفت: خدمات گسترده شهرداری واقعا قابل تقدیر است.

دبیر شورای نگهبان اظهار داشت: در برخی مقاطع توقعات بجای مردم برآورده نمی‌شد و مشکلاتی وجود داشت که امروز باید این مشکلات به حداقل برسد. جنتی ادامه داد: البته دکتر قالیباف، این خصوصیت را دارد که انسانی پرکار، هوشیار، با انگیزه خدمت و دارای ابتکار است و ایشان و مدیران متعهد باید مشکلات را به حداقل برسانند.دبیر شورای نگهبان در ادامه بر خدمت خالصانه، قانونگرایی، مردم دوستی و احترام به مردم، توجه به نیت پاک و خدمت مضاعف تاکید کرد.

کد خبر 105769

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز