همشهری آنلاین: قالیباف گفت که شهرداری تهران در سال جاری مدارس راهنمایی و دبیرستان‌های دخترانه تهران را به امکانات ورزشی تجهیز می‌کند

به گزارش ایسنا، قالیباف در جمع خبرنگاران با تاکید بر این که بسیاری از مسائل مرتبط با سلامت شهری در اختیار شورا و شهرداری تهران نیست، اظهار کرد: این که 500 هزار خودرو سالانه وارد تهران می‌شود و یا هنوز روند جا به جایی خودروهای فرسوده کامل نشده در حوزه اختیارات ما نیست، اما تلاش می‌کنیم در مسائلی که در حوزه کاری ما قرار دارد، نظیر تکمیل 18 کیلومتر مترو تهران در سال جاری و افزایش تعداد خطوط BRT به هفت خط، ‌اقدامات لازم را انجام دهیم تا آلودگی هوا و صوتی تهران کاهش یابد.

قالیباف با اشاره به این که مردم فرهنگ لازم برای استفاده از امکانات شهری را دارند، افزود: در حال حاضر استفاده شهروندان از مترو و BRT آن قدر زیاد شده که ما جوابگوی نیاز آن‌ها نیستیم و یا وقتی خیابان ولیعصر (عج) را یک طرفه می‌کنیم 50 هزار نفر ناراضی هستند اما 500 هزار نفر نیز ما را دعا می‌کنند و می‌دانند چرا شهرداری چنین اقدامی را برای شهر انجام می‌دهد.

قالیباف با بیان این که امیدواریم همکاری‌های دولت و مجلس برای حل بسیاری از مشکلات بیشتر شود، افزود: قرار بود مسائل مرتبط با ورزش همگانی در کنار 23 وظیفه دولتی دیگر به شهرداری‌ها واگذار شود، اما متاسفانه زمینه‌های این واگذاری هنوز فراهم نشده است.

شهردار تهران خاطر نشان کرد: در حال حاضر شهرداری تهران در حوزه سلامت شهری و خدمات مرتبط با آن اقدامات زیادی را انجام داده که از جمله آن می‌توان به همکاری 12 هزار تیم ورزشی محلات و فراهم کردن امکانات بیش از 130 سالن ورزشی برای بانوان و پارک‌های متعدد اشاره کرد.

قالیباف همچنین افزود: در سال جاری مدارس راهنمایی و دبیرستان دخترانه به امکانات ورزشی تجهیز می‌شوند تا دختران دانش‌آموز در زمان حضور در مدرسه از امکانات ورزشی استفاده کنند.

شهردار تهران ادامه داد: همچنین هماهنگی‌هایی صورت گرفته تا در زمان تعطیلی مدارس خانم‌های محلات بتوانند از امکانات ورزشی این مدارس استفاده کنند و شهرداری تهران اعتبارات لازم برای افزایش ساعت کاری مدارس و اجازه استفاده از این امکانات را پرداخت خواهد کرد.

کد خبر 105842

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز