چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۴
۰ نفر

گروه شهری: رئیس کمیته محیط‌زیست شورای شهر تهران گفت: عملکرد شهرداری در زمینه حفظ محیط‌زیست در مجموع رو به رشد و بهبود است

و سال گذشته نیز اقدامات خوبی برای حفظ محیط‌زیست در تهران صورت گرفت.

معصومه ابتکار با بیان این مطلب اظهار کرد: اگر چه هنوز مشکلات زیست‌محیطی زیادی در شهر تهران وجود دارد اما عملکرد شهرداری در زمینه محیط‌زیست در مجموع رو به رشد و بهبود است.

وی تصریح کرد: انتظار می‌رود که مسائل زیست‌محیطی در راس هرم تمام برنامه‌های توسعه‌ای شهرداری تهران باشد؛ چون داشتن محیط‌زیستی سالم کاملا به موضوع کیفیت زندگی مرتبط است و یکی از مهم‌ترین وظایف شهرداری نیز ارتقای کیفیت زندگی محسوب می‌شود.

رئیس کمیته محیط‌زیست شورای شهر تهران تاکید کرد: زندگی سالم و به دور از آلودگی‌های زیست‌محیطی حق مسلم شهروندان است و به همین دلیل باید در اجرای هر پروژه‌ای مسائل زیست‌محیطی به‌طور ویژه مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مدیریت پسماند و جمع‌آوری زباله‌ها از مهم‌ترین موضوعاتی است که شهرداری در حوزه محیط‌زیست باید به آن توجه داشته باشد، گفت: در سال 87 برنامه جامع مدیریت پسماند تهران را به تصویب رساندیم و تفکیک زباله‌ها از مبدا و اصلاح الگوی مصرف و آموزش شهروندان در مناطق 22گانه عملیاتی شد و امروز خوشبختانه موضوع تفکیک از مبدا و مشارکت شهروندان از مرحله پایلوت خود گذشته و به مرحله عملیاتی رسیده که بسیار خوب و قابل‌قبول است.

ابتکار با بیان اینکه در زمینه کاهش آلودگی هوا نیز اقدامات خوبی از سوی شهرداری تهران صورت گرفته است، عنوان کرد: توسعه مترو و حمل‌ونقل عمومی یکی از اصلی‌ترین راهکارهای کاهش آلودگی هواست که خوشبختانه با جدیت در تهران دنبال می‌شود و ضمن توسعه سریع خطوط مترو شاهد توسعه و ارتقای ناوگان اتوبوسرانی هستیم.

وی ادامه داد: توسعه مراکز معاینه‌فنی از دیگر موضوعات مهمی است که در تهران دنبال می‌شود و امیدواریم تمام شهروندان نیز خود را مکلف بدانند که خودروهایشان را به مراکز معاینه فنی ببرند تا شاهد کاهش آلودگی هوا در تهران و داشتن زندگی بهتر و سالم‌تر باشیم.

رئیس کمیته محیط‌زیست شورای شهر تهران همچنین در مورد اقدامات صورت گرفته برای کاهش آلودگی صوتی در تهران اظهار کرد: در شهر تهران مطالعاتی در مورد مناطق آسیب‌پذیر نسبت به آلودگی صوتی صورت گرفته و همچنین نقشه‌های تراز صوتی در شهر تهیه شده است تا بتوانیم شاهد کاهش آلودگی صوتی به‌خصوص در مناطق مسکونی که در مجاورت بزرگراه‌ها و شریان‌های اصلی شهر هستند،

باشیم و با ایجاد سازه‌هایی مانند کاشت درختان و ایجاد فضاهای سبز و... تا حدی آلودگی صوتی این مناطق را کاهش دهیم. وی خاطرنشان کرد: همچنین در این راستا شورای شهر مصوبه‌ای را برای اعمال استانداردهای لازم آلودگی صوتی برای موتورسیکلت‌ها داشته که به دولت ارائه شده است و امیدواریم اقدامات لازم برای کاهش میزان آلودگی صوتی خودروها و موتورسیکلت‌ها نیز در کشور صورت گیرد.

کد خبر 104602

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز