مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۳ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۸:۴۳
۰ نفر

برنامه‌های شهرداری تهران در استقبال از بهار اعلام شد

قرار است در روز 21 اسفند ماه که روز زیبا‌سازی‌ نامیده شده است، از شهروندان نمونه‌ای که در امر زیبا‌سازی‌ شهر و محله خود نقش فعال داشته‌اند طی مراسمی تقدیر به عمل آید.

برگزاری روز زیباسازی، بهره‌برداری از پروژه‌های زیباسازی در مناطق، برپایی نمایشگاه عکس و  اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های نمادین متناسب با هفته زیباسازی از جمله برنامه‌های شهرداری تهران است.

برگزاری روز زیباسازی، بهره‌برداری از پروژه‌های زیباسازی در مناطق، برپایی نمایشگاه عکس با موضوع زیباسازی، اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های نمادین متناسب با هفته زیباسازی (15تا21 اسفندماه) مانند توسعه فضای سبز در نمای شهری،

شست‌وشو  و رنگ‌آمیزی نماها، حذف زوائد از نماها، ساماندهی بالکن‌ها، پاکسازی برچسب و پوسترها از جداره‌های شهری، پاکسازی، نظافت و رنگ‎آمیزی گاردریل‌ها، جداول و المان‌های ترافیکی، حذف ناهنجاری‌های بصری، تشویق شهروندان به پاکسازی نماها، رسیدگی به نمای ظاهری ساعت‌ها، ساماندهی و اجرای تبلیغات فرهنگی، آذین بندی و نصب پرچم‌های کتیبه‌ای، پلاکارد و پارچه‎های رنگی از جمله برنامه‌های شهرداری تهران در حوزه زیبا‌سازی‌ است.

حجت‌الله ملاصالحی، مدیرعامل سازمان زیبا‌سازی‌ با بیان اینکه اسفند ماه هر سال شهرداری تهران، مطابق آداب و رسوم خانه تکانی ایرانیان، به استقبال بهار می‌رود و شهرتکانی می‌کند،

گفت: رنگ آمیزی سازه‌های پرتابل، طراحی ده‌ها طرح گرافیکی شاد و متنوع با موضوع بهار و نوروز، اکران 200 سازه پرتابل و بیلبورد‌های بزرگ در شهر با طرح‌های نوروز، اکران پیام‌های ویژه نوروز از طریق تلویزیون‌های شهری و چاپ طرح آویز 3×1 عمودی به تعداد3000 تخته برای توزیع بین مناطق از جمله اقدامات سازمان نوسازی خواهد بود.

در همین ارتباط، ستاد هماهنگی برنامه‌های فرهنگی شهرداری تهران نیز طرحی را به مناسبت استقبال از بهار 89 تهیه و تدوین کرده است. عبادالله رمضانی مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران دراین باره گفت: بزرگداشت جشن‌ها و مراسم مذهبی و ملی، ایجاد روحیه نشاط و سرور به‌منظور پیوند با طبیعت،

شادی و سرور عمومی، ترویج فرهنگ حفظ محیط‌زیست و طبیعت سالم، پاسداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، هدایت و مدیریت مراسم چهارشنبه آخر سال، برجسته کردن ویژگی‌های اخلاقی نوروز و ظرفیت‌سازی‌ در جهت توسعه و هدایت منابع مدیریت شهری با رویکرد گردشگری از اهداف اصلی برنامه‌های استقبال از بهار است.

وی در مورد برنامه‌های ویژه چهارشنبه سوری گفت: همانند سنوات گذشته، مکان‌هایی برای اجرای مراسم چهارشنبه سوری و تخلیه هیجانات در محیطی ایمن و کنترل‌شده در نظر گرفته شده است.  رمضانی علاوه براین از الزام مناطق به امر تهرانگردی در طرح استقبال از بهار با هدف تسهیل و رفع نیاز میهمانان نوروزی خبر داد.

تخفیف بیش از 1000 نوع کالا در فروش نوروزی شهروند

مدیرعامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند نیز طی مصاحبه‌ای از فروش فوق‌العاده نوروزی فروشگاه‌های شهروند با محوریت خواربار، محصولات پروتئینی، پوشاک و لوازم منزل سخن گفت و افزود: این فروش فوق العاده تا 29 اسفند ادامه خواهد داشت.

قدرت‌گودرزی با بیان اینکه بیشترین میزان تخفیف ارائه شده، گروه پوشاک را دربر می‌گیرد، به متوسط درصد تخفیف‌های 4گروه اصلی اشاره کرد و گفت: متوسط تخفیف‌های گروه خواربار 10‌درصد، مواد پروتئینی 9 درصد، لوازم منزل 15 درصد و پوشاک 32 درصد در نظر گرفته شده است.

کد خبر 102131

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز